تاکید عربستان بر لزوم برکناری اسد برای تحقق صلح در سوریه

کدخبر: 1033046

وزیر خارجه عربستان سعودی در نشست خبری مشترک با همتای آلمانی خود در ریاض مدعی شد که برای تحقق صلح در سوریه، بشار اسد رئیس جمهوری این کشور باید از قدرت برکنار شود

به گزارش «نسیم» به نقل از پرس تی وی، عادل الجبیر روز گذشته در کنفرانس خبری مشترک با فرانک والتر اشتاین مایر همتای آلمانی‌اش در ریاض گفت عربستان سعودی معتقد است که اسد باید به محض آنکه دولت موقت براساس مذاکرات صلح ژنو سال 2012 تشکیل شود، از قدرت کناره گیری کند .

وزیر امور خارجه عربستان مدعی شد: «پس از تشکیل این دولت (موقت)، اسد باید از قدرت کناره گیری کند... اما اسد آینده‌ای در سوریه ندارد .»

این مقام عربستانی همچنین ایران را به دخالت نظامی و تشدید بحران در سوریه متهم کرد و افزود ایران نمی تواند نقشی در روند برقراری صلح در سوریه ایفا کند .

این ادعاهای عادل الجبیر در حالی مطرح می‌شود که رژیم آل سعود از حامیان اصلی گروه‌های تروریستی در سوریه است؛ گروه‌های تروریستی که جنایات وحشیانه آنها در سال‌های اخیر، دهها هزار شهروند و نیروی امنیتی سوریه را به خاک و خون کشیده است .

الجبیر همچنین ابراز امیدواری کرد که ایران از آنچه وی مداخله در امور داخلی کشورهای منطقه نظیر لبنان، سوریه، عراق و یمن نامید، دست بردارد.

ارسال نظر: