نشریه کنگره آمریکا: سپاه پاسداران را باید به لیست نهادهای تروریستی افزود

کدخبر: 1033164

نشریه "هیل" با تاکید بر این که کارکرد سپاه پاسداران و "نیروی قدس ایران" مشابه است، نوشت: زمان آن رسیده مقامات آمریکایی سپاه را هم مانند نیروی قدس در فهرست گروه‌های تروریستی جای دهند

به گزارش گروه بین الملل «نسیم»، نشریه کنگره نوشت: کشته شدن سردار همدانی در سوریه نشان دهده ضعف سیاست واشنگتن در قبال ایران است. وزارت خزانه داری آمریکا نیروهای قدس را از سال 2007 در لیست سازمان های تروریستی قرار داده است.

این نشریه در ادامه با طرح این ادعا که سپاه و نیروهای قدس یکی هستند، نوشت: زمان آن رسیده است که مقامات آمریکایی تفاوتی که میان این دو قائل هستند نادیده بگیرند و سپاه را نیز گروه تروریستی بدانند.

این گزارش با استناد به شواهدی که "علی آلفونه" ارائه کرده مدعی شد 144 ایرانی که در سوریه از ژانویه سال 2013 کشته شده اند، همگی پاسدار بوده اند و سپاه نقش مهمی در حمایت از بشار اسد بر عهده دارد.

هیل در ادامه از دولت آمریکا میخواهد با استفاده از فرمان اجرائی 13224 سپاه را در لیست گروههای تروریستی قرار دهند و نوشت: به موجب این فرمان دارائی هایی تروریست ها و حامیانشان مسدود می شود و این قانون باید علیه امپراطوری گسترده اقتصادی سپاه نیز اعمال شود.

بر اساس این گزارش،‌ وزارت خارجه آمریکا نیز می تواند به موجب اصل 219 از قانون مهاجرات، سپاه را سازمان تروریست خارجی بخواند که منافع آمریکا را تهدید می کند.

ارسال نظر: