کلینتون: با "اسلام افراطی" در جنگ نیستیم، با "جهادگران" می‌جنگیم

کدخبر: 1038095

کاندیدای حزب دموکرات انتخابات آمریکا گفت: استفاده از عبارت "اسلام رادیکال (افراطی)" صحیح نیست، نمی‌بایست با یک حکم کلی مسلمانان را دشمن تلقی کرد/ نباید هدف نهایی مهار داعش باشد، بلکه باید این گروه را نابود کرد

به گزارش گروه بین الملل «نسیم»، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دومین مناظره درون حزبی دموکرات ها با مشارکت هیلاری کلینتون، سناتور بابی ساندرز و مارتین اومالی، فرماندار سابق مریلند، سه نامزد اصلی حزب برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با موضوع حملات روز جمعه پاریس که دست کم ۱۲۹ کشته برجای گذشت، در ایالت آیوا برگزار شد و این سه نامزد در خصوص چگونگی رویارویی با داعش صحبت کردند .

بابی ساندرز و مارتین اومالی تاکید کردند که شکست دادن و از بین بردن داعش ضروری است .

در این مناظره هیلاری کلینتون در خصوص مبارزه با "اسلام رادیکال (افراطی)" درباره استفاده از چنین عبارتی برای توصیف پیکارجویان افراطی، هشدار داد که نمی‌بایست با یک حکم کلی مسلمانان را دشمن تلقی کرد.

وی گفت: ما با جهادگران می جنگیم. جرج بوش هم پس از 11 سپتامبر به مسجدی در واشنگتن رفت و گفت که با ما اسلام و مسلمانان در جنگ نیستیم ما با افراطی گرایی می جنگیم و با مردمی در نبردیم که از دین برای رسیدن به قدرت و سرکوبگری استفاده می کنند و بله ما با این مردم در نبردیم.

وی در ادامه گفت، نباید هدف نهایی مهار داعش باشد، بلکه باید این گروه را نابود کرد .

هیلاری کلینتون در واکنش به اظهارات ساندرز که خواستار مشارکت بیشتر کشورهای اسلامی در مبارزه با گروه حکومت اسلامی شد، اظهار داشت: ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌بایست تصمیم بگیرند که آیا در کنار آمریکا برای مبارزه با گروه‌های "جهادی" افراطی هستند یا نه .

ارسال نظر: