سی‎ان‎ان: جنگنده‎های آمریکا با خطر هدف قرارگرفتن بر فراز ترکیه مواجه هستند

کدخبر: 1041848

این شبکه تلویزیونی آمریکایی گزارش داد که با استقرار سامانه اس-۴۰۰ روسیه در سوریه، جنگنده‎های آمریکایی با خطر هدف قرار گرفتن بر فراز ترکیه مواجه هستند

به گزارش «نسیم»، ایرنا نوشت:

سی.ان.ان گزارش داد به دنبال هدف قرار گرفتن یک فروند جنگنده سوخو-24 روسیه توسط ترکیه، روسیه مبادرت به استقرار سامانه دفاعی اس-400 در لازقیه واقع در غرب سوریه کرده است .

' سدریک لیتون ' Cedric Leighton سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا و تحلیلگر نظامی سی.ان.ان به این شبکه خبری گفت: سامانه اس-400 یکی از کارآمدترین سیستم های دفاعی در جهان است .

وی افزود: این امر قابلیت منحصر به فردی در اختیار روسیه قرار می دهد که نه تنها ساختارهای هوایی خود در غرب سوریه بلکه تمامی آسمان سوریه را تحت پوشش و محافظت خود قرار دهد .

سی.ان.ان گزارش داد: پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) بر این باور است که روسیه با استقرار این سامانه دفاعی قصد حمله به جنگنده های آمریکایی ندارد .

این شبکه تلویزیونی افزود: هرچند رادارهای روسیه در غرب سوریه ممکن است با مشکلات رهگیری پایگاه هوایی آمریکا در کوهستان های شرقی ترکیه مواجه باشند، اما جنگنده های آمریکایی همچنان در معرض خطر هدف قرار گرفتن اتفاقی توسط سامانه دفاعی روسیه بر فراز ترکیه هستند .

سدریک، سرهنگ بازنشسته آمریکایی گفت: آمریکا باید هماهنگی هایی با روسیه دراین زمینه صورت دهد، تا جنگنده های آمریکایی احیانا مورد هدف سامانه دفاعی اس-400 و یا دیگر سیستم های پدافندی روسیه که در خاک سوریه مستقر شده اند، قرار نگیرند .

یک فروند جنگنده سوخو-24 روسیه سوم آذرماه توسط ترکیه هدف قرا رگرفت و درسوریه سقوط کرد .

'ولادیمیر پوتین' رئیس جمهوری روسیه در نخستین واکنش به این اقدام، ترکیه را هدف انتقادهای شدید خود قرار داد و گفت: در حالی که ما فداکارانه در حال مبارزه با تروریست های بین المللی هستیم، همدستان تروریست ها از پشت به روسیه خنجر زدند.

ارسال نظر: