واشنگتن‌پست: چرا تیراندازی‌ها در آمریکا متوقف نمی‌شود؟

کدخبر: 1042251

به گزارش این روزنامه آمریکایی، ۳۵۷ میلیون سلاح گرم در اختیار شهروندان آمریکایی قرار دارد یعنی برای هر ۱۰۰ شهروند آمریکایی حداقل ۸۹ اسلحه وجود دارد

به گزارش «نسیم»، "تسنیم" نوشت:

روزنامه واشنگتن پست به بررسی ساده‌ترین دلیلی پرداخته است که تیراندازی‌ها در آمریکا به یک مساله عادی تبدیل شده و متوقف نمی‌شود.

ساده‌ترین دلیل برای ادامه تیراندازی‌ها در آمریکا و متوقف نشدن این مساله آن است که آمریکایی‌ها به صورت سرانه اسلحه‌های بیشتری نسبت به سایر کشورهای روی کره زمین در اختیار دارند.

آمارهای منتشر شده از سوی «تحقیق جهانی اسلحه‌های کوچک» نشان می‌دهد که برای هر ۱۰۰ شهروند آمریکایی حداقل ۸۹ اسلحه وجود دارد که این بالا‌ترین رقم در جهان به شمار می‌رود.

تجزیه و تحلیل انجام شده با استفاده از آمارهای سرویس تحقیقاتی کنگره نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۳ میلادی بیش از ۳۵۷ میلیون سلاح گرم غیر نظامی در دسترس شهروندان آمریکایی قرار داشته است که این مساله نشانگر واقعیتی است که بیش از یک سلاح برای هر مرد، زن و کودک آمریکایی وجود دارد.

وجود سلاح بیشتر معادل مرگ و میر بیشتر خواهد بود. اگر مردم دسترسی راحتی به سلاح داشته باشند، خیلی ساده‌تر می‌توانند افراد دیگر را به قتل رسانده یا به آن‌ها آسیب برسانند.

این مساله قابل ذکر است که تیراندازی‌هایی مثل حادثه "سن برناردینو "تنها نمونه کوچکی از کل خشونت‌های انجام شده با سلاح در آمریکا است. در پایان سال ۲۰۱۳ میلادی بیش از ۳۳ هزار نفر بر اثر خشونت با اسلحه جان خود را از دست داده‌اند. حدود دوم سوم این مرگ و میر‌ها به واسطه خودکشی بوده است که این مساله نشان می‌دهد حدود ۱۱ هزار مورد قتل با اسلحه در سال اتفاق افتاده است.

ارسال نظر: