حیدر العبادی: برخی به دنبال تقسیم عراق هستند

کدخبر: 1044629

نخست‎وزیر عراق ضمن اعلام مجدد مخالفتش با ورود نظامیان ترکیه به خاک این کشور تاکید کرد: برخی گروه‌ها در راستای تقسیم عراق تلاش می‌کنند

به گزارش «نسیم»، ایسنا نوشت:

پایگاه خبری المسلة عراق گزارش داد که حیدر العبادی نخست وزیر عراق در حاشیه دیدار با جمعی از نخبگان این کشور اعلام کرد: علاوه بر تروریسم، چالش بزرگ دیگری که کشور را تهدید می‌کند، کاهش جهانی قیمت نفت است، این درحالی است که ما در نبرد با تروریسم هستیم و این جنگ هزینه‌های بسیاری را بر دوش ما گذاشته است اما ما با وجود تمامی این سختی‌ها و مشکلات به زودی پیروز خواهیم شد و قدرتمندتر از قبل خواهیم بود .

العبادی اظهار داشت: چالش‌های بسیاری در کشور وجود دارد، سال گذشته زمانی که داعش به عراق نفوذ کرد برخی گفتند که کار این کشور به پایان رسیده و به زودی عراق تقسیم خواهد شد اما با وجود تلاش برخی برای تقسیم کشور، امروز ما خطر را از بغداد دور کرده‌ایم و در نبردهای خود با تروریسم مناطق بسیاری را آزاد کرده‌ایم .

نخست وزیر عراق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دولت به اجرای اصلاحات و تسهیل آن ادامه می‌دهد و هرگز از آن دست نمی‌کشد، تاکید کرد: اجرای اصلاحات با وجود برخی پیچیدگی‌ها و تشریفات اداری امکان تحقق ندارند و علاوه بر این برخی مفسدان تلاش می‌کنند این مشکلات باقی بمانند زیرا از این مساله بهره می‌برند، برخی نیز از روی نادانی با تسهیل روند اصلاحات مخالفت می‌کنند، این افراد در برابر هر چیز جدیدی مقاومت می‌کنند و معتقدند که اقدامات قبلی درست هستند و باید میان این دو گروه تفاوت قایل شد .

نخست وزیر عراق درباره حضور نظامیان ترکیه در شمال این کشور با تاکید دوباره بر مخالفت خود، گفت: این نیروها باید فورا از عراق خارج شوند و ترکیه به عنوان یک کشور همسایه باید به حاکمیت ملی عراق احترام بگذارد .

وی تاکید کرد: ما تا عقب نشینی کامل نیروهای ترکیه از کشور، به تلاش‌های خود در شورای امنیت ادامه می‌دهیم. همچنین در تماس‌هایی که با مسئولان تعدادی از کشورهای داشتیم، آنها از موضع ما حمایت کردند زیرا اعضای داعش در مرزهای دو کشور حضور ندارند و تمامی پایگاه‌های آموزشی در امان بوده و از دسترس دشمن دور هستند .

العبادی دوباره تاکید کرد: تمامی مربیان و مشاورانی که به نیروهای عراقی کمک می‌کنند، با ویزا وارد کشور شده‌اند و حملات هوایی ائتلاف ضد داعش نیز با اطلاع و موافقت ما انجام می‌شوند.

ارسال نظر: