دانمارک هم قوانین شینگن را کنار گذاشت

کدخبر: 2001881

پس از اقدام سوئد برای کنترل مرزهای خود با دانمارک، کپنهاگ نیز روز دوشنبه از تصمیمی مشابه برای کنترل مرزهای خود با آلمان و مسافرانی که از این کشور وارد دانمارک می شوند خبر داد

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین »، به نقل از آسوشیتدپرس پس از اقدام سوئد برای کنترل مرزهای خود با دانمارک، کپنهاگ نیز روز دوشنبه از تصمیمی مشابه برای کنترل مرزهای خود با آلمان و مسافرانی که از این کشور وارد دانمارک می شوند خبر داد .

این تصمیم برای جلوگیری از ورود بدون وقفۀ مهاجرانی صورت می گیرد که سعی می کنند با عبور از این کشورها خود را به کشورهای ثروتمندتر اروپای شمالی برسانند. احداث حصارهای فلزی برای جلوگیری از ورود حجم زیادی از مسافرانی که ممکن است بدون کنترل مدارک شناسایی وارد سوئد یا دانمارک بشوند، از برنامه های محوری این دو کشور برای کنترل مرزهاست .

بسیاری از مهاجران پس از رساندن خود به آلمان، وارد دانمارک می شوند تا خود را به سوئد برسانند. سوئد روز گذشته اعلام کرده بود که از این پس مدارک شناسایی تمامی مسافرانی که از دانمارک می آیند کنترل می شود که این امر به منظور مهار موج مهاجران صورت می گیرد. سوئد از روز دوشنبه کنترل مدارک شناسایی مسافرانی را که با قطار از محل فرودگاه «کاستروپ» در دانمارک عازم این کشور می شوند، آغاز کرده است. دانمارک نیز اعلام کرده از این پس تمامی مسافرانی که از راههای زمینی وارد این کشور می شوند باید مدارک شناسایی خود از جمله پاسپورت هایشان را به پلیس ارائه کنند .

برخی از مقامات اروپایی از جمله وزیر خارجۀ آلمان، کنترل مسافران و ایجاد موانع بر سر راههای ارتباطی میان کشورها را مخالف پیمان شنگن خوانده و اعلام کرده اند «آزادی تردد» در اتحادیۀ اروپا را از بین می برد.

ارسال نظر: