الجزائر: اجرای برجام دستاوردی تاریخی است

کدخبر: 2004750

دولت الجزایر با استقبال از شروع اجرایی شدن برجام، این اقدام را دستاوردی تاریخی و تایید حق حاکمیتی کشورها در استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای دانست.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، تسنیم نوشت : دولت الجزائر، روز یکشنبه از شروع اجرایی شدن مفاد توافق هسته‌ای ایران استقبال کرد.

در بیانیه‌ای که وزارت خارجه الجزائر صادر کرده، آمده است «الجزائر از شروع اجرای توافق هسته‌ای ایران استقبال می‌کند و آن را مرحله‌ای مهم در گذر تاریخی برای پایان دادن به تنش‌ها و بحران‌های موجود و حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و نیز تحقق توسعه برای همه ملت‌ها ارزیابی می‌‌کند.»

الجزائر با تأکید بر عاری‌سازی جهان از تسلیحات هسته‌ای، ابراز امیدواری کرد که این توافق هسته‌ای حق حاکمیتی کشورها در استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای را تایید کند.

وزارت خارجه الجزائر در بیانیه خود افزود «الجزائر ابراز امیدواری می‌کند که این دستاورد تاریحی در ایجاد فضای اعتماد و حسن همسایگی که بر ایجاد صلح و ثبات و رفاه منطقه‌ای و بین‌المللی می‌انجامد، سهیم باشد.»

توافق هسته‌ای بین ایران و 6 قدرت بزرگ جهان، روز یکشنبه وارد مرحله اجرایی شد و متعاقب آن تحریم‌های اقتصادی تحمیلی علیه ایران برداشته شد.

ارسال نظر: