دی میستورا:

مذاکرات صلح سوریه احتمالا در ژانویه برگزار نمی‌شود

کدخبر: 2005577

استفان دی میستورا اظهار داشت که مذاکرات بین دولت سوریه و مخالفان احتمالا آن طور که برنامه ریزی شده بود در ۲۵ ژانویه جاری برگزار نشود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، استفان دی می‌ستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان تصریح کرد: ما می‌توانیم مذاکرات را آغاز کنیم اما شاید در ۲۵ ژانویه برگزار نشود. چون نیاز به ادامه اعمال فشار‌ها و دادن انگیزه به طرف‌ها هستیم.

دی می‌ستورا تاکید کرد: روز یکشنبه متوجه می‌شویم که مذاکرات در روز بعدش در ژنو برگزار خواهد شد یا نه؟ باید مذاکرات جدی درباره صلح و مرتبط با مسائلی مانند آتش‌بس و دادن مجوز به کاروان‌های امدادرسانی به شهرهای تحت محاصره باشد.

دی می‌ستورا تاکید کرد که به رغم اختلافات ایران و عربستان شاید دو طرف درک کرده باشند که الان وقت تلاش برای حل سیاسی بحران سوریه و ایجاد راه حلی میانه‌ای است.

در این راستا مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که با تاخیر یک یا دو روزه روند آغاز مذاکرات صلح سوریه دنیا به آخر نمی‌رسد.

وی در اشاره به احتمال تاخیر در برگزاری مذاکرات که دی می‌ستورا به آن اشاره کرده بود، گفت: تعیین تاریخ‌های نهایی مساله مهمی است اما این به معنای آخر دنیا نیست ما اعتراف می‌کنیم که این عملیات دشوار است اما باید به اعمال فشار‌ها ادامه دهیم و در این زمینه گام برداریم.

این در حالی است که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه که کشورش از مخالفان حضور جیش الاسلام در مذاکرات ژنو بود، اعلام کرده که نشست ژنو مطابق با موعد مقرر در ۲۵ ژانویه برگزار می‌شود که می‌تواند به معنای کوتاه آمدن مسکو از پیش‌شرط قبلی خود باشد.

منبع : ایسنا

ارسال نظر: