اتحادیه اروپا به تشکیلات خودگردان کمک مالی می‌کند

کدخبر: 2006413

اتحادیه اروپا موافقت کرد ۲ میلیون یورو کمک بشر دوستانه به برنامه های توسعه‌ای در کرانه‌باختری اختصاص دهد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بر اساس توافق میان اتحادیه اروپا و تشکیلات خودگردان فلسطین، قرار است اتحادیه اروپا حدود دو میلیون یورو برای توسعه پروژه‌های زیرساخت اجتماعی منطقه «ج» کرانه باختری رود اردن مهیا کند. این منطقه که بخش اعظم کرانه باختری را شامل می‌شود هنوز تحت اشغال کامل اسرائیل قرار دارد.

خبرگزاری صدا و سیما نوشت : "رالف تاراف" نماینده اتحادیه اروپا درباره این موضوع گفت: اتحادیه اروپا متعهد است تا در دو بخش به کمک‌های بشر دوستانه و توسعه‌ای خود در منطقه «ج» ادامه دهد.

با ارائه این کمک دو میلیون یورویی از سوی اتحادیه اروپا، بسته کلی کمک رسانی اتحادیه اروپا به نه و نیم میلیون یورو می‌رسد که برای کمک به برنامه‌های توسعه‌ای در این منطقه به کار گرفته می‌شود.

همچنین اتحادیه اروپا طی هفته‌های گذشته در جلسات متعدد، تصمیم گرفته است از طرح برچسب گذاری بر محصولات تولیدی شهرک‌های غیرقانونی اسرائیلی در کرانه باختری رود اردن حمایت کند.

بر اساس این طرح، بر محصولات اسرائیلی ارائه شده در بازارهای اروپایی برچسب "ساخت اسرائیل" خواهد خورد تا خریداران از اسرائیلی بودن آن مطلع شوند.

به نوشته روزنامه هاآرتص ، مقامات ارشد اسرئیلی و دیپلمات‌های اروپایی می‌گویند، تصویب این قطعنامه می‌تواند به تحریم‌های جدید علیه شهرک‌های صهیونیست ‌نشین در کرانه باختری منجر شود.

ارسال نظر: