وال استریت ژورنال: اعطای مدال به فرماندهان سپاه برای تحقیر آمریکا بود

کدخبر: 2008107

این روزنامه آمریکایی با اشاره به بازداشت تفگنداران آمریکایی توسط سپاه پاسداران گزارش داد که رهبر معظم ایران با اعطای مدال به فرماندهان نیروی دریایی سپاه، آمریکا را تحقیر کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، روزنامه وال استریت ژورنال در گزاشی با عنوان «اعطای مدال برای تحقیر آمریکا»، نوشت: آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم ایران به فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که اخیرا تفنگداران آمریکایی را بازداشت و تحقیر کرده بودند، مدال اعطا کرد.

این روزنامه در ادامه نوشت: رهبر معظم ایران به فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و چهار فرمانده دیگر که در روند بازداشت دو شناور جنگی آمریکایی در ماه ژانویه مشارکت داشتند، مدال فتح (پیروزی) اعطا کرد. این دو شناور جنگی پس از ورود به آب های سرزمینی ایران توقیف شدند. پنتاگون آشکارا توضیح نداده است که چه اتفاقی رخ داد اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد بر این باور است که این شناورها به اشتباه وارد آب های ایران شدند.

خبرگزاری صدا و سیما نوشت : سپاه این شناورها و خدمه آنها را آزاد کرد اما قبل از آزادی با انتشار تصاویر گسترده آمریکایی هایی که دستگیر شده بودند، آنها را هدف تمسخر قرار داد. در یکی از این تصاویر، تفنگداران آمریکایی زانو زده اند در حالی که دست هایشان در پشت سرشان قرار دارد.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در ابتدا از بازگشت تفنگداران استقبال کرد و آزادی آنها را نشانه ایجاد دوره ای جدید و بزرگ از همکاری بین ایران و آمریکا در بحبوحه دست یابی به توافق هسته ای توصیف کرد. کری گفت: «فکر می کنم ما می توانیم تصور کنیم اگر موقعیتی مشابه در سه یا چهار سال پیش رخ می داد اوضاع به چه شکلی پیش می رفت و این یک حقیقت است که امروز این گونه موضوعات را می توان به صورت صلح آمیز و موثری حل و فصل کرد. این رویداد آزمونی برای نقش حیاتی دیپلماسی در امن و قدرتمند نگه داشتن کشور ما محسوب می شود.»

ظاهرا این انزجار با رویکرد افرادی که بر ایران حکومت می کنند ـ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و آیت الله خامنه ای رهبر معظم ایران ـ، منطبق نیست که بار دیگر با اعطای مدال به آنهایی که تفنگداران آمریکایی را تحقیر کردند، ضربه ای به آمریکا وارد کرد. شاید آیت الله خامنه ای به آقای کری هم یک مدال بدهد.

ارسال نظر: