لشگرکشی سیاستمداران اروپایی برای مقابله با پناهجویان

کدخبر: 2011268

سیاستمداران اروپایی یکی پس از دیگری با ابراز نارضایتی و مخالفت از حضور پناهجویان، سیاست‌های سخت تری را علیه آن‌ها به کار می‌گیرند.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین » به نقل از "خبرگزاری فرانسه"، مرکل در حال مبارزه برای متراکم کردن پناهجویان درسرتاسر اتحادیه اروپا بعد از پذیرش 1.1 میلیون پناهجو در سال گذشته است. اما کشورهای اروپای شرقی درر حال برنامه ریزی برای کشیدن سیم خاردارهای بیشتر در اطراف مرزها هستند و حتی پاریس، نزدیک ترین متحد برلین در اتحادیه اروپا نیز استقبال چندانی از سیاست مرکل نداشته است.

نخست وزیر فرانسه، مانوئل والاس، روز شنبه اظهار داشت که شرایط فرانسه برای پاسخ به فراخوان مرکل در سطح مطلوبی قرار ندارد. والاس در رسانه آلمانی اظهار داشت: "اروپا نمی تواند همه مهاجرین را از سوریه، عراق و آفریقا بپذیرد، این کشور باید کنترل بر روی مرزها، مهاجرین و سیاست های پناهندگی؛ را احیا کند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، مرکل را به خاطر "نشان دادن اشتیاق عظیمی برای کمک به آن ها که بسیار نیازمند هستند" در ماجرای بزرگترین بحران بشردوستانه در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم به بعد" را ستود، اما او نیز در کنفرانس امنیتی مونیخ اظهار داشت که سرازیر شدن مهاجرین یک تهدید ماهوی برای سیاست ها و تارو پود زندگی در اروپاست.

یک نشریه آلمانی زبان گزارش داد که مقامات مجارستان، لهستان، جمهوری چک و اسلواکی نیز در نظر دارند روز دوشنبه دیداری را به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص اینکه چگونه می توانند مسیر اصلی پناهندگی را از طریق بالکان ببندند؛ ترتیب دهند.

وزیر امور خارجه اسلواکی نیز در گفتگو با این نشریه گفت: "تا زمانی که هیچ استراتژی اروپایی مشترکی وجود نداشته باشد، حفاظت کشورهای حوزه بالکان از مرزهای خود، مشروع و قانونی است."

همچنین وزیر امور خارجه اتریش، روز جمعه به مقدونیه هشدار داد که این کشور باید آماده بستن مرزهای خود به روی پناهندگانی که از یونان می آیند، باشند.

مرکل پیشنهاد کرده تا اعضای اتحادیه اروپا به ترکیه برای حفظ مهاجرین در این کشور کمک کنند که البته این اتحادیه قبلا 3 میلیارد یورو به آنکارا به این منظور پرداخت کرده است.

ترکیه که هم اکنون بیش از 2.7 میلیون پناهنده را که بیشتر آن ها سوری هستند را میزبانی می کند با درخواست اتحادیه اروپا مبنی بر پذیرش میزبانی موج جدید پناهندگان در مرزهای این کشور اظهار ناکامی عمیقی کرده است. ترکیه به شدت به خشم آمده است به نحوی که رئیس جمهور این کشور، رجب طیب اردوغان هفته گذشته اعلام کرد که کشورش پناهجویان فعلی را نیز از کشور بیرون خواهد کرد و تهدید کرده است که آن ها با هواپیما و اتوبوس راهی اروپا خواهد کرد.

وی گفت: " روی پیشانی ما کلمه "احمق" نوشته نشده است. ما صبور خواهیم بود اما ما کاری را که نیاز است انجام می دهیم. گمان نکنید که هواپیماها و اتوبوس بدون علت آنجا هستند."

ارسال نظر: