جمعه خونین در فلسطین؛

۳ فلسطینی شهید و ۳۹ نفر زخمی‌ شدند

کدخبر: 2012450

فلسطین روز جمعه (دیروز) شاهد درگیری‌های گسترده در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس بود و شهادت سه فلسطینی دیگر، شهدای انتفاضه را به ۱۸۳ نفر افزایش داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: جمعه مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی شاهد درگیری میان جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی بود که طی آن سه فلسطینی به شهادت رسیدند و 39 تن دیگر زخمی شدند.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «فلسطین‌الیوم»، صبح دیروز صهیونیست‌ها «محمد ابوخلف» (20 ساله) از اهالی «کفرعقب» در کرانه باختری را با گلوله به شهادت رساندند و مدعی شدند وی با چاقو دو نظامی صهیونیست را در باب‌العامود قدس کشته است.

«الیاس کرام» خبرنگار الجزیره که شاهد ماجرا بود گزارش داد نظامیان صهیونیست بیش از 50 گلوله به سمت این جوان فلسطینی شلیک کرده‌اند.

از سوی دیگر عصر دیروز «عابدحامد» (22 ساله) که از دانشجویان دانشگاه «بیرزیت» کرانه باختری بود طی عملیاتی استشهادی دو نظامی اسرائیلی را زیر گرفت؛ صهیونیست‌ها به سمت وی اقدام به تیراندازی کردند و مانع از رسیدن تیم‌های امداد به وی شدند تا اینکه بر اثر خونریزی به شهادت رسید.

دو ساعت بعد از شهادت عابد حامد، «یوسف طقاطقه» (21 ساله) در درگیری‌های بیت لحم مورد هدف تیر صهیونیست‌ها قرار گرفت و به شهادت رسید.

بر اساس گزارش هلال‌احمر فلسطین 39 نفر در درگیری‌های دیروز زخمی شدند که مجروحیت 16 تن آنها با گلوله جنگی و فلزی با پوشش پلاستیکی بوده است.

وبگاه‌ «قدس پرس» نیز در گزارشی از افزایش شهدای انتفاضه (که از ابتدای اکتبر 2015 آغاز شده) به 183 نفر خبر داد.

ارسال نظر: