تحلیل جهت‌دار واشنگتن‌پست در روز انتخابات:

انتخابات امروز ایران رفراندمی درباره سیاست‌های روحانی است

کدخبر: 2014009

واشنگتن پست: این انتخابات را می‌توان به عنوان یک همه پرسی برای سیاست‌های حسن روحانی در نظر گرفت، کسی که فعالیت‌های هسته‌ای ایران را مهار کرد تا تحریم‌های بین المللی لغو شود.

گروه بین الملل « نسیم آنلاین » - روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در تحلیلی از آغاز برگزاری انتخابات ایران نوشت:

اولین نظرسنجی های مردم ایران بعد از توافق تاریخی هسته ای، امروز ( جمعه) برای انتخابات مجلس و خبرگان آغاز به کار کرد.

این انتخابات را می توان به عنوان یک همه پرسی برای سیاست های حسن روحانی در نظر گرفت، کسی که فعالیت های هسته ای ایران را مهار کرد تا تحریم های بین المللی لغو شود.

نزدیک به 53 هزار مرکز رأی گیری در سرتاسر ایران برگه رأی ها را برای 290 نماینده مجلس و 88 نماینده خبرگان اخذ می کنند و نزدیک به 55 میلیون ایرانی حائز شرایط برای رأی دادن هستند.

در انتخابات مجلس، اصلاح طلبان به دنبال تغییرات دموکراتیک وسیع تر هستند و حمایت از روحانی باعث مقابله با مخالفان روابط با غرب خواهد شد.

البته بعید است که این انتخابات سیاست های کلی ایران را تغییر دهد اما اگر اصلاح طلبان پیروز این انتخابات شوند، حمایت های لازم از روحانی برای پیگیری اهداف خود اعم از اصلاحات اقتصادی و روابط گرم تر با آمریکا، خواهد شد.

رهبر کبیر جمهوری اسلامی و فصل الخطاب این کشور، آیت الله خامنه ای، جزو اولین کسانی بودند که رأی خود را در صندوق انداختند. وی از ایرانیان خواست تا به پای صندوق های رأی بروند و مشارکت حداکثری داشته باشند.

ارسال نظر: