ماکری: اقدامات دولت آرژانتین به نفع کارمندان است

کدخبر: 2019019

رسانه آرژانتینی "ته‌لام" به نقل از رئیس جمهور آرژانتین اعلام کرد که تمام اقدامات و احکام اجرایی دولت جدید آرژانتین به نفع کارمندان و شهروندان آرژانتینی بوده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "مائوریسیو ماکری" رئیس جمهور آرژانتین روز گذشته در سخنانی اعلام کرد که تمام اقدامات و احکام اجرایی دولت جدید آرژانتین طی 3 ماه ابتدایی دوران ریاست جمهوری وی، به نفع کارمندان و شهروندان آرژانتینی بوده است.

رئیس جمهور آرژانتین ضمن حضور در یکی از برنامه‌های تلویزیونی آرژانتین اذعان داشت: هر کدام از اقدامات و تصمیمات اتخاذ شده از سوی دولت این کشور از زمان آغاز دوران ریاست جمهوری وی در ماه دسامبر سال گذشته به نفع کارمندان دولتی بوده است.

وی ضمن رد این‌که اقدامات دولت سودی در پی نداشته‌اند گفت: همه ما می‌خواهیم که کشور طی مدت زمان بسیار اندکی به سمت پیشرفت سوق پیدا کند در حالی که تمام اتفاقات باید به موقع صورت بگیرند.

«ماکری» در مصاحبه با رسانه‌های محلی و ایالتی گفت: ما تا کنون تمام خود را به کار بسته‌ایم تا موتور کار در کشور به راه بیافتد.

رئیس جمهور آرژانتین ضمن ابراز نگرانی خود از بالا رفتن قیمت‌ها و نابسامانی وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: شرایط کنونی ما ناشی از عدم مدیریت درست دولت قبلی آرژانتین است که بسیار به ضرر ما تمام شده است.

«ماکری» عنوان کرد: من برای حل چالش تورم در کشور همت گمارده و تلاش می‌کنم؛ اگر تورم پایین نیاید مقصر من هستم و هرگز تقصیر را به گردن دیگران نخواهم انداخت.

وی پیش بینی کرد که تا نیمه دوم سال جاری قیمت‌ها تعدیل شده و اوضاع اقتصادی کشور رو به بهبود خواهد رفت.

رئیس جمهور آرژانتین از پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال بازداشت مقامات دولتی سابق کشور به اتهام فساد مالی طفره رفت و گفت: این سوال را نباید از مقامات اجرایی کشور پرسید؛ ما می‌خواهیم همه بدانند که ما مسئولین بخش اجرایی کشور هستیم و بررسی این پرونده در حوزه وظایف بخش قضایی کشور است؛ ما اطلاعات لازم درباره روند پیگیری این پرونده‌ها به مردم ارائه خواهیم کرد اما بررسی این پرونده بر عهده قضات است.

«ماکری» خاطرنشان کرد: من نمی‌توانم در امور قوه‌های دیگر کشور دخالت کنم اما می‌توانم به آن‌ها بگویم که از این پس دیگر نباید موارد مصونیت از مجازات در کشور دیده شوند؛ من قول می‌دهم که اگر حتی یکی از مقامات دولت من مرتکب اشتباهی شود من وی را به مقامات قضایی معرفی کرده و به آن‌ها در روند پیگیری و بررسی پرونده کمک کنم.

«ماکری» پس از اعمال یکسری تغییرات و اصلاحات به خصوص در بخش اقتصادی و شغلی در آرژانتین با انتقادات تند و تظاهرات‌های گسترده و مداوم مردم این کشور مواجه شد.

طبق اطلاعات دریافتی پیامدهای منفی اجرای سیاست‌های وی در کشور، گسترش اعتراضات مردمی به دلیل اخراج وسیع کارمندان، اقدام به آزار و اذیت فعالان اجتماعی کشور همچون مورد «میلاگرو سالا» رهبر سازمان «توپاک آمارو» از عواملی هستند که موجب کاهش مقبولیت رئیس جمهور این کشور از آغاز دوران ریاست جمهوری وی در 10 دسامبر 2015 تاکنون شده است.

ارسال نظر: