رهبر "انصارالله" یمن:

عربستان، یمن را بین "القاعده" تقسیم و حضور اسرائیل را در منطقه تقویت کرده است

کدخبر: 2019483

"عبدالملک الحوثی" رهبر جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که دشمن سعودی آمریکایی، مناطق یمنی را بین اعضای القاعده و مزدوران آن تقسیم کرد و باعث تقویت حضور اسرائیل در منطقه شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "عبدالملک الحوثی" رهبر جنبش انصارالله یمن جمعه شب به مناسبت گذشت یک سال از آغاز جنگ عربستان علیه یمن (ششم فرودین ماه 1394) سخنرانی کرد .

رهبر انصارالله گفت: ملت یمن در 26 مارس سال 2015 (ششم فرودرین ماه 1394) از حملات دشمن غاصب سعودی غافلگیر شد و مردم بی گناه اولین قربانی این حملات بودند .

عبدالملک در ادامه به مانع تراشی عربستان در حل سیاسی بحران یمن اشاره کرد و گفت: این دشمن سعودی بود که با توسل به هر چیزی مانع ادامه گفت ‎ و ‎ گوی یمنی یمنی شد .

وی تاکید کرد که در ادامه جنایات سعودی، ائتلافی که در راس آن اسرائیل و آمریکا تحت رهبری و حمایت مالی عربستان قرار دارد، شکل گرفت .

رهبر جنبش انصارالله یمن با تاکید بر اینکه جنایات عربستان علیه یمن همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: رژیم آل سعود حق همسایگی را رعایت نمی کند و یک همسایه متجاوز و غاصب است .

وی در ادامه از شجاعت و رشادت‌های سید حسن نصرالله و مواضع مستحکم دبیرکل حزب الله لبنان در دفاع از مردم یمن تمجید و از حمایت ‎ های حزب الله از ملت بی گناه یمن تشکر و قدردانی کرد .

عبدالملک الحوثی همچنین از مواضع ملت ها و احزاب و نهادهایی که در کنار ملت یمن ایستاده‌اند، تشکر و قدردانی کرد .

رهبر انصارالله یمن اعلام کرد که دشمن سعودی آمریکایی، مناطق یمنی را بین اعضای القاعده و مزدوران آن مانند بلک واتر تقسیم کرد .

عبدالملک الحوثی تاکید کرد که رژیم سعودی با بستن عهد و پیمان با تل آویو، حضور اسرائیل را در منطقه تقویت کرده است .

وی با تاکید بر قدرت ملت یمن در مقاومت طولانی مقابل دشمن گفت: هیچ گزینه ای برای ملت یمن غیر از مقاومت در برابر دشمن سعودی وجود ندارد .

عبدالملک افزود: وظیفه ما این است که در برابر ظلم و کسانی که به ملت یمن حمله می کنند، بایستیم و اهداف دشمن را شناسایی کنیم .

وی با اشاره شکست مزدوران ائتلاف سعودی در برابر نیروهای یمنی گفت: مزدور برای اینکه چیزی به دست بیاورد، حرکت می کند، اما امروز می بینیم این مزدوران هستند که در یمن کار می کنند و در عین حال هزینه هم می دهند .

رهبر انصارالله همچنین به توافق اخیر انصارالله و عربستان بر سر آتش بس در مرزهای دو کشور اشاره و تاکید کرد که این توافق یک آتش بس انسانی جهت تبادل اجساد و اسرا به عنوان مقدمه ای برای انجام گفتگو بین طرفین بود .

عبدالملک الحوثی تصریح کرد: کشتار و جنایات عربستان در یمن نشان می دهد که این کشور درک و شعور انسانی ندارد و آمریکایی ها و اسرائیلی هایی که عربستان را به ارتکاب جنایات در یمن تشویق می کنند، خیر و خوبی عربستان را نمی خواهند.

ارسال نظر: