تعطیلی فرودگاه "زوانتم" بروکسل همچنان ادامه دارد

کدخبر: 2020233

ده روز پس از حمله تروریستی ۲۲ مارس، با توافق پلیس و دولت بلژیک درباره تقویت دائم تدابیر امنیتی در فرودگاه‌های این کشور احتمال می‌رود فرودگاه "زوانتم" طی هفته جاری بازگشایی شود.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین » به نقل از بی بی سی، سرانجام در پایان روز جمعه نمایندگان اتحادیه پلیس بلژیک و دولت این کشور برای تقویت دائم تدابیر امنیتی در فرودگاه‌های بلژیک به توافق رسیدند.

انتظار می رود این توافق بازگشایی فرودگاه زاونتم، فرودگاه اصلی بروکسل را که پس از حملات ماه گذشته تعطیل شده است، تسریع کند .

اختلاف نظر میان دولت و اتحادیه پلیس موجب به تاخیر افتادن بازگشایی فرودگاه بوده است، مکانی که دو عامل انتحاری خود را در آن منفجر کردند.

نماینده یکی از اتحادیه های کارکنان پلیس بلژیک نیز به یورو نیوز گفت: ما خواستار ماشینهای پیشرفته فلزیاب در دربهای ورودی مسافران به فرودگاه هستیم. به این ترتیب تمام افراد مشکوک قبل از ورود به فرودگاه بازداشت می شوند و نه تنها افراد قبل از ورود به هواپیما بازرسی می شوند بلکه در تمامی محوطه فرودگاه مورد بازرسی قرار می گیرند.

مسئولان فرودگاه اعلام کرده‌اند که حملات تروریستی ۲۲ مارس ضرر مالی فراوانی به صنعت هوانوردی و گردشگری بلژیک وارد کرده است. با این حال گفته می شود با بازگشایی فرودگاه زاونتم بروکسل که در قلب اروپا واقع شده است تنها نیمی از پروازها از سر گرفته خواهند شد .

ارسال نظر: