در سفر به "واتیکان" اعلام شد؛

اعتراض سندرز به فساد سیاسی- اقتصادی آمریکا

کدخبر: 2023655

"برنی سندرز" در سفر خود به "رم" ضمن انتقاد از سیاست‌های فاسد و خراب و اقتصاد نابرابری و بی عدالتی آشکار خواستار ایجاد یک اقتصاد اخلاقی شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "برنی سندرز" نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا پیام نابرابری اقتصادی را به واتیکان ابلاغ کرد.

شبکه «بی بی سی» گزارش کرد، سندرز که برای سخنرانی در کنفرانس عدالت اقتصادی و اجتماعی از واتیکان دیدار کرده بود بر «منافع مشترک» تأکید کرد.

طبق این گزارش، برنامه‌ای برای دیدار شخصی وی با «پاپ فرانسیس» طرح‌ریزی نشده است.

سندرز به هواداران خود مقابل واتیکان گفت: «من بسیار هیجان‌زده و مفتخرم که با افراد دیگر اینجا هستیم تا برای ایجاد یک اقتصاد اخلاقی تلاش کنیم».

وی ادامه داد که جهان باید «تلاش‌ها و دیدگاه ما را به سوی منافع مشترک هدایت کند» و آموزه‌های کلیسای کاتولیک در زمینه اقتصاد را تحسین کرد.

دیدار سندرز درست چهار روز قبل از رقابت مهم درون حزبی در ایالت نیویورک صورت گرفته است. پنجشنبه شب گذشته، سندرز که سناتور ایالت ورمونت است به همراه «هیلاری کلینتون» نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات آتی آمریکا در مناظره خود در نیویورک در خصوص بانک‌های «وال استریت»، کنترل تسلیحات و حداقل دستمزد با یکدیگر وارد جدال شدند.

بی بی سی گزارش کرد، سندرز بعد از آن مناظره به رم پرواز کرد و هوادارانش در واتیکان جمع شدند و تی‌شرت‌هایی بر تن داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: «رم، برنی را احساس می‌کند».

سندرز تصریح کرد که نابرابری و بی‌عدالتی و آلودگی، معضلات «مخربی» را به همراه دارد و عقاید پاپ در زمینه نابرابری درآمدی و حرص و آز را تحسین کرد.

برخی مفسران سیاسی تعجب می‌کنند که به چه دلیل سندرز در آستانه انتخابات درون حزبی ایالت نیویورک، به رم سفر کرده است.

سندرز در دفاع از سفر خود به رم گفت: «می‌دانم که این سفر مرا از مسیر رقابت‌های انتخاباتی برای مدت یک روز تغییر دهد اما وقتی من این اطلاعات را دریافت کردم، انگیزه‌ای در من ایجاد کرد که چیزی نبود که من به راحتی از حضور در این کنفرانس صرفنظر کنم».

وی ادامه داد: «جوانان ما دیگر از سیاست‌های فاسد و خراب و اقتصاد نابرابری و بی عدالتی آشکار خرسند نیستند. جوانان خواستار بازگشت عدالت هستند» و تضمین می‌خواهان که همه به خدمات درمانی، مواد مغذی و تحصیلات دسترسی داشته باشند.

«دونالد ترامپ» نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا، این کمپین انتخاباتی سندرز در رم را «ننگین» خواند.

نتایج جدیدترین نظرسنجی‌های انتخاباتی در آمریکا نشان می‌دهد که کلینتون از رقیب خود سندرز جلوتر است.

ارسال نظر: