کارشناس نظامی پاکستان اعلام کرد

عزم راسخ ایران و پاکستان برای مبارزه با تروریسم

کدخبر: 2026316

کارشناس نظامی پاکستان با اشاره به عزم راسخ ایران و پاکستان در مبارزه با تروریسم گفت: رزمایش مشترک دریایی دو کشور نشان‌دهنده گسترش روابط امنیتی و نظامی و تلاش برای برقراری امنیت در منطقه است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "شیرین مزاری" کارشناس نظامی پاکستان و سخنگوی حزب «تحریک انصاف» در اسلام‌آباد اظهار داشت: رزمایش دریایی ایران و پاکستان نشان دهنده گسترش روابط دفاعی بین دو کشور و تلاش برای برقراری امنیت در منطقه است.

وی افزود: پاکستان و ایران مرزهای مشترک طولانی با یکدیگر دارند بنابراین گسترش روابط نظامی و امنیتی بین دو کشور نه تنها به تأمین امنیت این مرزها کمک می‌کند بلکه نقش موثری در ریشه‌کن شدن تروریسم دارد.

مزاری تأکید کرد: نیروهای دریایی پاکستان و ایران می‌توانند با انجام مانورهای مشترک از تجربه یکدیگر برای کنترل مرزهای دریایی،‌ سرکوب تروریست‌ها و سایر موارد استفاده کنند.

این کارشناس نظامی پاکستان گفت: بعد از دستگیر شدن جاسوس هندی از بلوچستان برخی عناصر سعی داشتند روابط ایران و پاکستان را به چالش بکشند اما مانور دریایی اخیر موجب برطرف شدن این موضوع شد و نشان داد دو کشور برای مبارزه با عناصر خرابکار عزم جدی دارند.

وی افزود: اطمینان دارم که مانورهای نظامی بین پاکستان و ایران ادامه خواهد داشت و این روند ادامه پیدا می‌کند.

کارشناس نظامی پاکستان اظهار داشت: روابط امنیتی و نظامی بین پاکستان و ایران دارای سابقه است و طرفین در دانشگاه‌های نظامی همدیگر نیرو داشته‌اند.

شیرین مزاری خاطر نشان کرد: مانور دریایی پاکستان و ایران مسیرهای تازه همکاری دفاعی بین دو کشور را هموار کرد و نقطه عطفی در روابط نظامی دو کشور است.

مزاری تأکید کرد: برگزاری چنین مانورهای نظامی بین دو کشور در دراز مدت سبب گسترش پیوندهای عمیق سیاسی،‌ فرهنگی و اجتماعی خواهد شد.

وی افزود: چنین مانورهایی می‌تواند نقش مهمی در ارتقاع سطح آموزش ایفا کند و در استفاده از تجربیات برای افزایش توان عملیاتی موثر باشد.

«راحیل شریف» فرمانده ارتش پاکستان چندی پیش در ملاقات با «سردار حسین دهقان» وزیر دفاع ایران ضمن استقبال از توسعه همکاری های دفاعی ، نظامی و امنیتی میان دو کشور، لزوم گسترش و شتاب بخشیدن به این همکاری ها را ضروری توصیف کرد و افزود:ما خود را متعهد به تأمین امنیت مرزهایمان با جمهوری اسلامی ایران می دانیم.

طرفین همچنین در این دیدار بر مبارزه همه جانبه با تروریسم و سایر مولفه های ناامنی در منطقه تأکید کردند.

ارسال نظر: