سیاست خارجی "دونالد ترامپ" از زبان خودش

کدخبر: 2026911

دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری امریکا در سخنانی به تشریح سیاست خارجی خود پرداخت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، ترامپ روز چهارشنبه در سخنانی در واشنگتن دی سی ضمن انتقاد از سیاست های باراک اوباما در عرصه سیاست خارجی گفت مقابله با گسترش اسلام افراطی مهترین اولویت دولتش در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهوری امریکا خواهد بود.

وی گفت: «مقابله با گسترش اسلام افراطی باید هدف اصلی سیاست خارجی امریکا و به واقع جهان باشد.»

متحدان امریکا هزینه چتر دفاعی را بپردازند

ترامپ تاکید کرد متحدان امریکا باید بار مالی بیشتری برای دفاع از خود متقبل شوند.

وی گفت متحدان امریکا از چتر دفاعی واشنگتن بهره می‌‎برند اما سهم عادلانه خود از این حمایت نظامی را نمی‌پردازند.

ترامپ تاکید کرد: «کشورهایی که ما از آنها دفاع می‌کنیم، باید هزینه این اقدامات را بپردازند. در صورتی که این هزینه پرداخت نشود، امریکا باید اجازه دهد این کشورها خودشان از کشور خود دفاع کنند. ما گزینه دیگری نداریم.»

پرس تی وی نوشت: اظهارات ترامپ یک روز پس از آن مطرح شد که وی در دور مقدماتی انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان در 5 ایالت دیگر پیروز شد و شانس خود برای کسب نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری امریکا را افزایش داد.

ترامپ در انتقاد از سیاست خارجی باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا گفت «زنگارها را از سیاست خارجی امریکا خواهد زدود» و ارتش امریکا را بازسازی خواهد کرد.

بهبود روابط با روسیه و چین

ترامپ همچنین گفت در صورتی که رئیس جمهور امریکا شود، روابط بهتری با روسیه و چین برقرار خواهد کرد.

وی با اشاره به روابط واشنگتن و مسکو که بر سر برخی موضوعات از جمله بحران اوکراین و سوریه تیره شده است، مدعی شد «کاهش تنش با روسیه از موضع قدرت» امکان پذیر است.

وی همچنین با اشاره به اینکه چین هم اکنون از اقتصاد امریکا منتفع می شود، مدعی شد از اهرم اقتصادی برای متقاعد کردن چین در جهت سلطه بر کره شمالی و پایان دادن به برنامه اتمی پیونگ یانگ استفاده خواهد کرد.

ارسال نظر: