سه نماینده کنگره آمریکا به بوئینگ: به ایران هواپیما نفروشید‎

کدخبر: 2028607

سه نماینده جمهوری‌خواه خطاب به مدیرعامل مدعی شدند: از شما می‌خواهیم با توجه به احتمال تغییر کاربری هواپیماهای بوئینگ، به ایران هواپیما نفروشید.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین » به نقل از فاکس نیوز، سه نماینده کنگره آمریکا از شرکت هواپیماسازی بوئینگ خواسته اند به ایران هواپیما نفروشد و مدعی شدند در صورت تحقق این معامله، ایران به عنوان «کشور عمده حامی تروریسم» از این هواپیماهای مسافربری برای دستیابی به اهداف خود استفاده خواهد کرد .

"پیتر راسکم" از ایالت ایلینویز،‌ "باب دالد" و "رندی هالتگرن" قانون گذاران از حزب جمهوریخواه در نامه خود به "دنیس مویلنبرگ"، مدیر عامل صنایع هواپیماسازی بوئینگ،‌ خواستار جلوگیری از دادوستد احتمالی با جمهوری اسلامی شده اند .

این سه نماینده جمهوریخواه خطاب به مدیرعامل بوئینگ گفته اند: ما از شما می خواهیم در تغییر کاربری احتمالی هواپیماهای بوئینگ به هواپیما های جنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشارکت نکنید .

پیتر راسکم در پست توئیتی خود نیز نوشت: در باره قانونی بودن این معامله تردیدی ندارم اما چون این عمل قانونی است نباید از تروریسم ایران حمایت کرد، چرا که این عمل درستی نیست.

این در حالیست که دولت آمریکا بارها تاکید کرده که در چارچوب توافق برجام، ایران به بهره مند شدن از امتیازهایی که با رفع تحریم ها نصیب اش شده، محق است.

ارسال نظر: