اشغال جنوب یمن به بهانه مبارزه با القاعده

کدخبر: 2028989

سخنگوی جنبش "انصارالله یمن" می‌گوید جنوب این کشور به بهانه مبارزه با "القاعده" در حال اشغال از سوی بیگانگان است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمد عبدالسلام که ریاست هیات اعزامی انصارالله در مذاکرات کویت را نیز در اختیار دارد، پنج شنبه شب در صفحه توییتر خود با بیان اینکه چهره استعمار در جنوب یمن خود را نشان داده است، گفت: «هیچ توجیهی در برابر آنچه در جنوب رخ می‌دهد، وجود ندارد.»

وی گفت متجاوزان به یمن و نمایندگان آنها در مذاکرات کویت مدام با ادعاها و توجیهات واهی در حال مانع تراشی و به شکست کشاندن مذاکرات هستند.

پرس تی وی نوشت: عبدالسلام تصریح کرد: «در بعد تحولات میدانی شاهد انتقال حجم عظیمی از تجهیرات نظامی دشمنان به شهرهای نهم و صرواح در استان مأرب، شهر ذباب در استان تعز، استان شبوه در جنوب یمن، تداوم ورود اسلحه از گذرگاه‌های آبی و زمینی به خاک یمن و ادامه بمباران‌ها هستیم.»

عبدالسلام در حالی این موضوع را مطرح کرد که منابع یمنی روز پنج شنبه از ورود دستکم 100 نیروی ویژه امریکایی به پایگاه نظامی العند در استان لحج در جنوب یمن خبر داده بودند.

گزارش‌های منتشره همچنین حاکی است القاعده و دولت مستعفی عبدربه منصور هادی درباره خروج تروریست‌ها از استان ابین در جنوب یمن به توافق رسیده‌اند.

پایگاه خبری «الامناء نت» یمن 15 اردیبهشت گزارش داد، عناصر القاعده از روز چهارشنبه خروج از استان ابین را آغاز و به سوی مناطق تحت کنترل مبارزان انصارالله حرکت کرده‌اند.

خبرگزاری خبر یمن گزارش داد عناصر القاعده با خروج از عدن و ابین راهی باب المندب و شهر تعز می‌شوند.

گفتنی است، مبارزان انصارالله کنترل شهر تعز و تنگه باب المندب را پیشتر در اختیار گرفتند.

همچنین منابع یمنی در تاریخ 30 آوریل (11 اردیبهشت) گفتند ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی تجهیزات نظامی گسترده‌ای به سمت منطقه الوطئه در جنوب باب المندب ارسال کرده است.

عربستان سعودی از تاریخ 6 فروردین 1394 حملات هوایی خود را با هدف بازگرداندن قدرت به هادی و تضعیف جنبش مردمی انصارالله به خاک یمن آغاز کرد؛ در این حملات تاکنون بیش از 9 هزار و 500 نفر کشته شده‌اند.

این حملات طی بیش از یک سالِ گذشته زمینه‌ساز گسترش قلمرو گروه تروریستی القاعده در این کشور فقیر عربی شده است.

ارسال نظر: