واکنش ارمنستان به جذب نیروی داوطلب در آذربایجان

کدخبر: 2029303

سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان اقدام جمهوری آذربایجان در خصوص جذب نیروهای داوطلب برای همکاری نظامی با ارتش این کشور را اقدامی صوری و کم اهمیت خواند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "آرتسرون هوانیسیان" سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان اخیرا (پنجشنبه) در واکنش به انتشار فراخوان بسیج عمومی نیروهای داوطلب در جمهوری آذربایجان، این اقدام را فاقد اهمیت خواند و گفت: آذری ها قصد دارند با این اقدام خودی نشان داده باشند.

این اخبار در شرایطی منتشر می شود که تنش میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر مساله قره باغ از اواسط ماه گذشته تشدید شده است. به رغم انعقاد آتش بس در تاریخ 5 آوریل (17 فروردین)، طرفین یکدیگر را به ادامه درگیری متهم می کنند.

سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان همچنین اقدام جمهوری آذربایجان در جذب نیروهای داوطلب را مضحک توصیف کرد و گفت: باکو پیشتر گفته بود که نیازی به فراخوان نیروی داوطلب ندارد، پس معنای این اقدام چیست؟

وی افزود: ما از همان ابتدا گفته بودیم که داوطلبان را جذب می کنیم و این اقدام را مخفی نکردیم. حتی در مقطعی از زمان نیز اعلام کردیم که داوطلبان زیادی مراجعه کرده اند و دیگر نیازی به ادامه جذب نیرو نیست.

پایگاه خبری ای بی سی جمهوری آذربایجان به نقل از وزارت دفاع این کشور روز پنجشنبه از تعیین شرایط و روند ورود نیروهای داوطلب به ارتش ملی این کشور خبر داد.

بر اساس اعلام این وزارتخانه، تصمیم به جذب نیروهای داوطلب مردمی در پی درخواست های متعدد از سوی شهروندان این کشور صورت گرفته است.

شروط اصلی حضور داوطلبان در ارتش جمهوری آذربایجان، وضعیت سنی (بین 19 تا 40 سال) و گذراندن دوره خدمت نظامی اعلام شده است.

تنش بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه ناگورنو قره باغ در سال 1988میلادی آغاز و در سال 1992به درگیری نظامی تمام عیار تبدیل شد. این منطقه با مساحت 4378 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 250 هزار نفر همچنان عرصه درگیری های نظامی و تنش های سیاسی بین باکو و ایروان است.

از زمان تشدید مجدد درگیری ها در منطقه قره باغ بیش از یکصد نفر کشته شده اند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: