وزیر امور خارجه الجزایر:

"نیکلا سارکوزی" فردی متعصب و متحجر است

کدخبر: 2032368

"رمطان لعمامره" وزیر امور خارجه الجزایر گفت: اظهارات "سارکوزی" در مورد بی ثباتی در الجزایر، نشان از تعصب خشک او دارد و تحجر محض است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "رمطان لعمامره" در دیدار با «یوهانس هان» کمیسر اتحادیه اروپا در امر سیاست همجواری، با اشاره به سخنان تفرقه انگیز سارکوزی تاکید کرد: این سخنان سارکوزی با اهداف کلی فرانسه در توسعه مناسبات با الجزایر هم خوانی ندارد.

نیکلا سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه در اظهاراتی از مغرب با عنوان زمین صلح نام برد و الجزایر را کشوری بی ثبات با اقتصادی لرزان نامید.

این نخستین بار نیست که سارکوزی به عنوان رهبر حزب جمهوری خواه راست گرای فرانسه ضد الجزایر نظراتی را اظهار می کند.

سارکوزی پیشتر مدعی شده بود که تونس یک کشور دمکرات واقعی است که قربانی موقعیت جغرافیایی خود شده، زیرا بین لیبی بیچاره و الجزایر دارای آینده نامعلوم محصور شده است.

پیشتر 'عبدالرحمان دحمان' مشاور سابق رییس جمهور فرانسه تاکید کرده بود: سارکوزی مسبب مشکلات و خطرات تروریستی در تونس و الجزایر و به طور کلی عدم ثبات در منطقه مغرب عربی با سرنگون کردن دولت لیبی است.

الجزایر در زمان انقلاب لیبی علیه رژیم سابق معمر قذافی با اعلام مخالفت خود با هرگونه دخالت نظامی نسبت به عواقب ناشی از تصمیم سارکوزی برای حمله به لیبی و هرج ومرج در این کشور و منطقه هشدار داده بود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: