مقابله پلیس ونزوئلا با معترضان

کدخبر: 2033727

پلیس ونزوئلا برای متفرق کردن معترضانی که خواهان برکناری "نیکلاس مادورو" رئیس جمهور این کشور هستند، گلوله گاز اشک آور شلیک کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، با وجود اعلام وضعیت فوق العاده، مخالفان دولت در کاراکاس پایتخت و دیگر شهرها برگزاری همه پرسی برای عزل نیکلاس مادورو، رئیس جمهور را خواستار شدند.

رئیس جمهور ونزوئلا روز جمعه (24 اردیبهشت) در واکنش به آن چه توطئه‌های امریکا و توطئه‎های داخلی برای براندازی دولت چپ‎گرای این کشور نامید، به مدت 60 روز حالت فوق‌العاده اعلام کرد.

پرس تی وی نوشت: مادورو همچنین از آمادگی خود برای تشدید وضعیت فوق العاده در کشور درپی اعترضات مخالفان در کاراکاس و دیگر شهرها خبر داده است.

بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر با امضای طوماری که دو هفته پیش به شورای انتخابات ملی ارائه شده است، برگزاری این همه پرسی را خواستار شدند.

نیروهای امنیتی ونزوئلا با استفاده از گاز اشک آور و اسپری فلفل از نزدیک شدن حدود یک هزار معترض به دفاتر شورای انتخابات ملی جلوگیری کردند.

این درحالی بود که معترضان برای شکستن سد نیروهای امنتی به سوی آن‌ها سنگ و بطری پرتاب کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با در دست داشتن پلاکاردهای ضد دولتی و پرچم ونزوئلا علیه مادورو شعار سر دادند.

درگیری‌های مشابه‌ای نیز در 5 ایالت ونزوئلا گزارش شده است. به گفته مخالفان و سازمان‌های غیر دولتی، نیروهای امنیتی ونزوئلا 30 نفر را بازداشت کرده‌اند.

مخالفان دولت ونزوئلا با توجه به بحران فزاینده از جمله کمبود غذا و دارو، قطع مکرر برق و تورم، به دنبال عزل رئیس جمهور هستند.

ونزوئلا بیشترین ذخایر نفت جهان را دارد، اما به دلیل سقوط بهای جهانی نفت در یک سال و نیم گذشته درآمدهای این کشور به شدت کاهش یافته است.

ارسال نظر: