تعداد کشته‌‌های "آکتائو" قزاقستان به ۱۷ تن رسید

کدخبر: 2037950

وزارت کشور قزاقستان اعلام کرد: تعداد کشته‌شدگان درگیری‌های "آکتائو" به ۱۷ نفر رسیده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: بر اثر حمله مسلحانه افراد ناشناس به یک واحد نظامی گارد ملی و تعدادی از مغازه‌های اسلحه فروشی در شهر آکتائو قزاقستان که عصر روز گذشته صورت گرفت، 17 نفر جان خود را از دست دادند.

بنا به اطلاع سایت رسمی وزارت کشور قزاقستان، از این 17 نفر کشته شده، 11 تن اعضای این گروه مسلح، 3 نفر افسر وزارت دفاع قزاقستان، یک نفر فروشنده مغازه سلاح فروشی «پلادا»، یک نفر نگهبان و یک شهروند قزاق می‌باشند.

بر اساس گزارش وزارت کشور قزاقستان، عصر روز گذشته یک گروه افراطی پس از حمله به یک مغازه اسلحه فروشی صاحب این مغازه را کشته و پس از برداشتن 17 قبضه سلاح با پلیس محلی درگیر شدند.

پس از این مهاجمان به 2 گروه تقسیم شده یکی از این گروهها به مغازه دیگر سلاح فروشی و گروه دوم به واحد نظامی گارد ملی قزاقستان حمله می‌کنند.

در ادامه این درگیری‌ها پلیس شهر آکتائو قزاقستان در عملیات ضد تروریستی ویژه خود در شب گذشته 5 تن از افراد این گروه مسلح کشته و 2 تن دیگر از این گروه را بازداشت کرد.

وزارت کشور قزاقستان امروز 6 ژوئن طی بیانیه ای اظهار داشت: وضعیت در آکتائو عادی می‌باشد و ادارات و کارخانه‌ها مانند روزهای قبل فعالیت می‌کنند.

با توجه به نوشته رسانه‌های محلی قزاقستان، پس از این حمله مسلحانه فعالیت همه مغازه‌های سلاح فروشی در این کشور قطع و مغازه های سلاح در «آکتائو»، «آستانه»، «آلماتی» و «آقتای» تحت نظارت پلیس قرار گرفتند.

آکتائو یکی از شهرهای صنعتی واقع در 100 کیلومتری مرز قزاقستان با روسیه قرار دارد.

7 می سال 2011 «رحیم جان مخت اف» یک ساکن 25 ساله این شهر خود را در مقابل ساختمان کمیته امنیت ملی قزاقستان منفجر کرد، که در نتیجه وی کشته و 3 شهروند قزاق دیگر زخمی شدند.

ارسال نظر: