روزنامه "نیویورک‌تایمز":

دیدگاه‌های ضداسلامی در غرب یادآور دوران "نازی" است

کدخبر: 2038231

یک روزنامه آمریکایی به سوءرفتار جامعه غرب با مسلمانان اشاره کرد و در گزارشی نوشت که رشد سیاست‌های ضداسلامی در غرب یادآور دوران هیتلر است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در مقاله‌ای به گسترش سیاست‌های اسلام‌هراسی در غرب اشاره و عنوان کرد که این مسئله یادآور دوران هیتلر است: در قلب اروپا، سیاست‌های ضداسلامی رو به رشد است.

این گزارش سپس به اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا اشاره کرد که خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا شده بود.

نیویورک‌تایمز نوشت، در اروپا نیز اسلام بسیار تحت فشار است بعنوان مثال در آلمان یک نیروی آزادیخواه مخالف یورو و محرک‌های مالی یونان وجود دارد که موسوم به «آلترناتیو برای آلمان» (AfD) است و در حال حاضر مستقیماً به صفوف ضداسلام پیوسته است.

این حزب در هفته‌های اخیر، یک بیانیه تندی علیه مذهب صادر کرده است و در خصوص «گسترش و حضور تعداد رو به رشد مسلمانان در خاک آلمان» هشدار داده است.

مقامات آلمانی پنجشنبه هفته گذشته با دستگیری سه آواره سوری بر کمپین این حزب افراطی آلمان دامن زدند و این آوارگان سوری را به توطئه برای حمله به مرکز تاریخی «دوسلدورف» تحت نام داعش متهم کردند.

نیویورک‌تایمز سپس به سیاست‌های متناقض اروپا در آزادی افکار اشاره کرد و نوشت، این حزب آلمانی که می‌گوید خواستار حفظ حقوق زنان، امنیت ملی و فرهنگ آلمان است، هم‌اکنون خواستار ممنوعیت پوشیدن حجاب در مدارس و دانشگاهها شده است و آماده می‌شود تا بر اساس یک تحقیق علمی، یک بیانیه ضداسلامی منتشر کند.

در سال جاری میلادی، دستکم دو دانشگاه در آلمان، نمازخانه‌های خود را تعطیل کردند و استدلال آوردند که مکان‌های مختص تحصیلات عالیه می بایست سکولار باشند و نباید برای اسلام مزیت خاصی قائل شد و دانشجویان مسلمانی که می‌خواهند نماز بخوانند، ترغیب می‌شوند تا از «اتاق‌های سکوت» که برای تمامی دانشجویان طراحی شده، استفاده کنند.

نیویورک‌تایمز سپس نوشت، در آلمان همچون دیگر بخش‌های اروپا، سیل اخیر حملات به مساجد صورت گرفته و تلاش‌هایی برای به آتش‌کشیدن مساجد و خرابکاری علیه مسلمانان صورت گرفته است.

طبق این گزارش، این مسئله یادآور دوران هیتلر است و برخی و نه تنها مسلمانان از این مسئله نگران هستند.

«بودو ریملو» فرماندار چپگرای ایالتی که «ارفورت» در آن واقع شده است در اینباره می‌گوید: «کوره‌هایی برای اردوگاههای کار اجباری (در طول جنگ جهانی دوم) در ارفورت ساخته شد. اردوگاههای کار اجباری بوخنوالد و دورا در اینجا بود. اولین موج بزرگ نژادپرستی علیه شهروندان یهودی صورت گرفت....ما نباید هرگز بار دیگر اجازه بدهیم که رأی اکثریت مانع پیشرفت اقلیت شود».

رهبران مسلمان، گسترش سیاست‌های ضداسلامی را بخشی از پدیده تبدیل اسلام به موضوع کمپین‌های انتخاباتی در آمریکا، فرانسه،اتریش، هلند، لهستان و دیگر کشورهای اروپایی است.

«ایمین مازیک» رئیس شورای مرکزی مسلمانان آلمان در خصوص موضع ضد اسلامی حزب AfD گفت: «برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم، حزبی آمده که تلاش می‌کند موجودیت یک جامعه مذهبی را به طور کل محدود کند و آن را تهدید می‌کند. این یادآور زمان هیتلر است».

این گزارش سپس به گسترش اسلام‌هراسی در دیگر کشورهای اروپایی اشاره کرد و نوشت، در سال 2009، سوئیس به طور مؤثر با ساخت یک مسجد مخالفت کرد و یکسال بعد، فرانسه قانونی را تصویب کرد و پوشیدن حجاب در مکان‌های عمومی را ممنوع اعلام کرد اما رهبران جامعه مسلمانان نگران هستند که حس ضداسلامی در سراسر غرب مجدداً افزایش یابد.

نیویورک‌تایمز نوشت، در آمریکا، ترامپ مسلمانان را هدف قرار داده است و این در حالی است که در ماه گذشته، در اتریش، «هجوم مسلمانان» آواره که از جنگ فرار کرده‌اند، به موضوع اصلی رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری بدل شد که در آن حزب راستگرا شکست خورد.

در انگلیس، اولین شهردار مسلمان لندن با کمپینی روبرو شد که در آن «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس تلاش داشت تا او را به افراط‌گرایان مرتبط بداند.

بنا به گزارش وزارت کشور فرانسه، اقدامات خشونت‌آمیز علیه مسلمانان در فرانسه در سال 2015 سه برابر شد و از 133 مورد به 429 مورد افزایش یافت.

در ماه مه، پلیس لهستان وارد خوابگاههای دانشجویی در «کراکو» شد تا از شماری از دانشجویان خارجی درباره ارتباط با تروریسم بازجویی کند و این بخشی از سیاست‌های نژادپرستانه و مقابله با مسلمانان بود.

در ماه ژانویه، شهر «رندرز» دانمارک طرحی را به تصویب درآورد که طبق آن نهادها دولتی را ملزم می‌کرد که گوشت خوک سرو کنند. طرفداران این طرح، در حمایت از آن راهپیمایی کردند و گفتند که فرهنگ غذایی دانمارک می‌بایست بر شروط مذهبی مهاجران مسلمان، غالب باشد.

در ماه آوریل، استان ایتالیایی «ونیتو» تغییری در قانون را تصویب کرد که طبق آن ساخت مساجد دشوارتر می‌شود.

ارسال نظر: