لغو سفر نخست‌وزیر صربستان به بروکسل

کدخبر: 2039683

نخست‌وزیر صربستان در اعتراض به مداخله سفرای آمریکا و اتحادیه اروپا در اعتراضات داخلی این کشور، سفر به بروکسل و همچنین دیدارهای از پیش برنامه‌ریزی شده با مقامات آمریکایی را لغو کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: از صربستان خبر رسیده «الکساندر ووچیچ» نخست‌وزیر این کشور به اقدامات و مداخله مقامات آمریکایی و اروپایی در قبال اعتراضات داخلی صربستان معترض است.

تلویزیون دولتی صربستان گزارش داده که نخست‌وزیر صربستان در اعتراض به مداخله سفرای آمریکا و اتحادیه اروپا در اعتراضات داخلی این کشور، سفر به بروکسل و همچنین دیدارهای از پیش برنامه ریزی شده با مقامات آمریکایی را لغو کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، اقدام «الکساندر ووچیچ» نخست‌وزیر صربستان در حالی صورت گرفته که پیش از این روزنامه حامی دولت گزارش داده بود که سفرای آمریکا و اتحادیه اروپا در حال کمک به شعله ور کردن اعتراضات داخلی علیه زمامداری نخست‌وزیر هستند.

بنا بر برنامه قبلی مقرر بود که نخست‌وزیر صربستان برای آغاز رسمی مذاکرات برای عضویت این کشور در اتحادیه اروپا به بروکسل برود و سپس با مقامات آمریکایی هم دیدار و گفتگو کند.

خبرگزاری آمریکایی علت احتمالی لغو سفر به بروکسل و دیدار با مقامات آمریکایی را مخالفت روسیه برای تحکیم روابط صربستان به کشورهای غربی ارزیابی کرده و گزارش داده ماه گذشته «ووچیچ» در سفری برنامه ریزی نشده به مسکو سفر و با ولادیمیر پوتین دیدار داشت.

صربستان و روسیه از مدت‌ها قبل روابط گسترده‌ و خوبی با یکدیگر دارند و ولادیمیر پوتین ماه گذشته بر «عزم روسیه و صربستان برای حفظ و تقویت روابط» تاکید کرده بود.

ارسال نظر: