دو کشته در پی درگیری مسلحانه در شهر "تراز" قزاقستان

کدخبر: 2041313

درگیری بین پلیس و تعدادی از جوانان در شهر "تراز" در جنوب قزاقستان، ۲ زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: عصر روز گذشته در شهر «تراز» استان «جمبیل» قزاقستان بین تعدادی از جوانان و پلیس این شهر درگیری به وقوع پیوست.

بر اساس این گزارش، تعدادی از جوانان این شهر پس از درگیری، قصد فرار از دست پلیس را داشتند که در ادامه درگیریها یک افسر پلیس و یکی از این جوانان بر اثر اصابت گلوله زخمی شدند.

به گزارش پلیس منطقه جمبیل، جوانان متعرض پس از فرار وارد یک آپارتمان شدند که پلیس منطقه این ساختمان را محاصره و ساکنان آن را تخلیه کرد.

دفتر مطبوعاتی اداره پلیس استان جمبیل در این مورد عنوان کرد: این درگیری یک اقدام جنایی بوده و هیچ ربطی به افراط گرایی ندارد.

در حال حاضر اقدامات تحقیقاتی و عملیاتی در رابطه با شناسایی شرکت کنندگان این حادثه ادامه دارد.

درگیرهای روز گذشته در قزاقستان در حالی رخ داد که در هفته ای اخیر در این کشور حوادث تروریستی رخ داده است.

بر اثر حملات ترویستی به یک واحد نظامی گارد ملی و تعدادی از مغازه‌های اسلحه فروشی در شهر «آکتوبه» قزاقستان در تاریخ 5 ژوئن سال جاری (16خرداد) 23 نفر جان خود را از دست دادند.

از این 23 نفر کشته شده، 17 تن اعضای این گروه مسلح، 3 نفر افسر وزارت دفاع قزاقستان، یک نفر فروشنده مغازه سلاح فروشی «پلادا»، یک نفر نگهبان و یک شهروند قزاقستان بوده‌اند.

مقامات قزاقستان تاکنون عاملان حمله به شهر آکتوبه را به طور کامل مشخص نکردند، اما از آنها به عنوان «تندروان مذهبی» نام برده می‌شود.

«نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور قزاقستان روز 8 ژوئن گفت: عاملان این حملات پیروان یک سازمان تندرو مذهبی بودند و از خارج کشور سازمان دهی شده‌اند.

ارسال نظر: