روزنامه "گاردین" نوشت:

افزایش ۵۷ درصدی خشونت در بین مردم انگلیس

کدخبر: 2043439

در پی افزایش گزارش‌ها از جرایم ناشی از تنفر و خشونت پس از همه پرسی انگلیس، نخست وزیر این کشور گفت: دولت تعصب را تحمل نخواهد کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »؛ روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: پس از همه پرسی انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا(برگزیت) و افزایش 57 درصدی خشونت های گزارش شده در این کشور، دیوید کامرون، نخست وزیر، خشونت های نفرت انگیز ناشی از بیگانه هراسی را محکوم کرد.

خبرگزاری صدا و سیما گزارش داد: وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: این کشور جرائم ناشی از تنفر را تحمل نخواهد کرد.

کامرون افزود: «در چند روز گذشته ما شاهد شعارهای نفرت انگیزی بر دیوار یک مرکز لهستانی بودیم، شاهد خشونت کلامی علیه افرادی بوده ایم که عضو اقلیت های نژادی بودند.

اجازه دهید یادآور شوم این ها کسانی هستند که به این کشور آمده اند و به کشور ما بسیار کمک کرده اند.

ما جرائم ناشی از نفرت یا چنین حملاتی را تحمل نخواهیم کرد و آنها باید متوقف شوند.»

پلیس معتقد است از همه پرسی هفته گذشته تا کنون جرائم ناشی از نفرت و تنش ها در انگلیس افزایش یافته است. آمار اولیه نشان می دهد حوادث گزارش شده در فاصله پنج شنبه تا یکشنبه در مقایسه با همین فاصله زمانی در چهار هفته قبل، 57 درصد افزایش یافته است.

سخنان کامرون در محکومیت این اقدامات در بحبوحه افزایش نگرانی ها از تعصبات و خصومت ها بیان شد. شهردار لندن نیز از افزایش خشونت های نژادپرستانه پس از این همه پرسی انتقاد کرد.

سفارت لهستان در انگلیس اعلام کرد: از حوادث ناشی از بیگانه هراسی که چند روز پیش اعضای این جامعه را هدف قرار داده، شوکه شده است و انجمن نمایندگان یهودیان انگلیس نیز از گزارش های حاکی از آزار و اذیت و خشونت ابراز نگرانی کرد.

صادق خان که ماه گذشته به عنوان شهردار لندن منصوب شد نیز گفت: پلیس لندن برای مقابله با حوادثی با انگیزه نژاد پرستانه، پایتخت را در حالت آماده باش قرار داده است.

وی افزود: «بسیار مهم است که مراقب هرگونه جرائم ناشی از نفرت یا خشونت از سوی کسانی باشیم که از همه پرسی هفته گذشته به عنوان پوششی برای اقدامات تفرقه افکنانه خود استفاده می کنند.»

شورای مسلمانان انگلیس نیز از مقامات سیاسی و مدنی این کشور خواست اختلافات حاصل از رای گیری هفته گذشته را حل کنند.

شجاع شافی، رئیس این شورا گفت: «با مشخص شدن نتایج این همه پرسی، از سیاست مدارانمان می خواهیم با یکدیگر همکاری کنند و اختلافاتی را که پس از این همه پرسی ایجاد شده است حل کنند.

کشور ما هم اکنون بحران سیاسی را تجربه می کند که می ترسم صلح اجتماعی کشور را تهدید کند.»

ارسال نظر: