اعتصاب کارگران یونانی در اعتراض به سیاست‌های ریاضتی دولت

کدخبر: 2043523

کارکنان راه آهن یونان در اعتراض به خصوصی‌سازی حمل و نقل ریلی این کشور دست به اعتصاب زدند و قرار شده است از امروز به مدت سه ساعت در روز اعتصاب کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: طرفداران انجمن کارکنان راه‌آهن یونان (POS) روز سه‌شنبه (امروز) در اعتراض به خصوصی سازی حمل‌ونقل ریلی، به خیابان‌های یونان آمدند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد، انجمن کارکنان راه‌آهن یونان امروز موج جدیدی از اعتصاب‌ها را در سراسر یونان علیه خصوصی‌سازی حمل و نقل ریلی آغاز کردند.

طبق این گزارش، کارکنان راه‌آهن یونان به خصوصی سازی شرکت راه آهن « TrainOSE» و شرکت تعمیر و نگهداری از قطارهای (ROSCO) اعتراض دارند.

POS در بیانیه‌ای اعلام کرد: « ما مقابل یک لحظه غم‌انگیز می‌ایستیم. خصوصی سازی آمده تا زندگی ما و زندگی تمام جامعه را تغییر دهد. دولت قطعاً و به صورت شرم‌آوری، ثروت ملی را دور می‌ریزد».

کارکنان راه‌آهن از امروز اعتصاب خود را به مدت سه ساعت در روز آغاز کردند. این اعتصاب به شدت خدمات ریلی در سراسر یونان را مختل خواهد کرد.

طبق این گزارش، در بین روزهای اول تا چهارم ژوئیه اعتصابی برگزار نخواهد شد و بعد از آن روز 6 ژوئیه به مدت 24 ساعت اعتصاب صورت می‌گیرد و دقیقا در آن روز مناقصه فروش TrainOSE و ROSCO برگزار می‌شود.

ارسال نظر: