هم‌زمان با مذاکرات جدید بسته کمک‌های آمریکا صورت گرفت؛

وزارت جنگ اسرائیل: به خاطر بیانیه علیه برجام عذرخواهی می‌کنیم!

کدخبر: 2053270

وزارت جنگ اسرائیل در بیانیه‌ای که به تعبیر رسانه‌های صیهونیستی با "نیمچه عذرخواهی" به پایان می‌رسد، گفت: بیانیه روز جمعه قصد نداشته است به مقایسه‌ای مستقیم با قرارداد مونیخ دست بزند؛ اگر برداشت متفاوتی شده است، پوزش می‌طلبیم.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین »، وزارت جنگ اسرائیل سه روز پس از آنکه توافق هسته‌ای ایران را با توافق اروپا و هیتلر مقایسه کرده بود، از این مقایسه ابراز "تأسف" کرد!

در بیانیه جدید وزارت جنگ اسرائیل که روز دوشنبه منتشر شد خطاب به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، آمده است: نه از نظر تاریخی، و نه از نظر شخصی، قصد مقایسه برجام با توافق مونیخ را نداشته‌ایم و از سوء برداشت‌ها متأسفیم .

تایمز آو اسرائیل در این باره می نویسد که ظاهرا وزارت آویگدور لیبرمن تحت فشار نخست وزیری، به خاطر مقایسه توافق هسته ای ایران به پیشتیبانی ایالات متحده با قرارداد ۱۹۳۸ مونیخ، با "بی میلی" پوزش خواسته است.

بر اساس این گزارش، این بیانیه تازه به دنبال تلاش های نتانیاهو برای کاهش آسیب ناشی از این قیاس صادر شده که در آن تاکید شده است: اسرائیل و تشکیلات دفاعی اسرائیل، با امتنان عمیق و احترامی دوجانبه، به همکاری نزدیک و همه جانبه خود با ایالات متحده ادامه می دهد.

گرچه بخش دیگری از این بیانیه که هدف اصلی آن ترمیم پیوندهای تل آویو-واشنگتن است، تصریح می‌کند: اسرائیل همچنان دچار این دغدغه است که حتی پس از توافق هسته ای با ایران، رهبری ایران همچنان اظهار می دارد که هدف اصلی اش نابودی کشور اسرائیل است و در عمل و گفتار به تهدیدات خود علیه موجودیت اسرائیل ادامه می دهد.

در این بیانیه همچنین به فهرستی از "افزایش تولید موشک های بالستیکی حامل تسلیحات هسته ای" و نیز تبلیغات دولتی در مراسمی نظیر مسابقه کارتونی انکار هولوکاست و همایش نظامی با نمایش موشک هایی که بر بدنه شان عبارت "محو اسرائیل" نوشته شده، اشاره شده است.

در این بیانیه که به تعبیر رسانه‌های صیهونیستی با "نیمچه عذرخواهی" به پایان می رسد، درج شده است: بیانیه روز جمعه قصد نداشته است به مقایسه ای مستقیم دست بزند، نه تاریخی و نه شخصی (با مونیخ). اگر برداشت متفاوتی شده است، پوزش می طلبیم.

به گفته کارشناسان این بیانیه با هدف ترمیم روابط اسرائیل و آمریکا در آستانه امضا و اجرائی شدن افزایش بسته های کمک نظامی واشنگتن به تل آویو است.

ارسال نظر: