آزادسازی ۵۰ درصد مرکز شهر "منبج"

کدخبر: 2053888

گروه "نیروهای دموکراتیک سوریه" بیش از ۵۰ درصد از مرکز شهر را آزاد کردند، اما تراکم جمعیت سرعت عملیات را کاهش داده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: «نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه» در ادامه عملیات پاکسازی مرکز شهر منبج در شمال شرق استان حلب توانستند بیمارستان الامل و ایستگاه امنیتی را از اشغال تروریست های داعش خارج کنند. آماری از تعداد تلفات گروه تروریستی داعش در این مناطق منتشر نشده است. نیروهای دموکراتیک سوریه با عقب راندن تروریست ها به ۱۰۰ مرکز فرهنگی شهر رسیدند.

نیروهای کُرد سوریه همچنین توانستند بخش هایی از منطقه السرب را هم پاکسازی کنند.

تروریست ها پس از محاصره شدن برای جلوگیری از شکست، از شهروندان به عنوان سپر انسانی استفاده کردند، اما در نهایت مجبور به عقب نشینی شدند.

نیروهای کرد در ادامه پیشروی ها در مرکز شهر خیابان و منطقه مهم الفرن الآلی را به طور کامل آزاد کردند و با این پیروزی، راه ارتباطی نیروهای دموکراتیک سوریه از مناطق جنوبی به مرکز شهر باز شد.

بخش غربی این منطقه ۵۰۰ متر با بازار اصلی مرکز شهر فاصله دارد که همچنان آلوده است.

در این عملیات نیروهای کرد موفق شدند ۲ هزار و پانصد تن از شهروندان را از مناطق درگیری خارج کنند. تروریست ها درصدد بودند از این شهروندان به عنوان سپر انسانی استفاده کنند.

با تنگ تر شدن محاصره تروریست ها در مرکز شهر، تک تیرندازان این گروه تروریستی در مناطق مستقر شده اند.

تاکنون پنجاه درصد مرکز سهر منبج آزاد شده اما تراکم جمعیت در این منطقه باعث شده عملیات با کندی ادامه یابد.

از سویی دیگر ، ده‌ها تن از عناصر تروریستی داعش از اوایل صبح امروز حملات سنگینی را از روستای خربه الروس در حومه جنوبی شهر منبج به طرف سد تشرین (جنوب شرق تشرین) انجام دادند تا امدادرسانی به نیروهای کرد از محور تشرین با اختلال رو به رو شود.

نیروهای کُرد توانستند پس از چندین ساعت درگیری حملات را دفع کنند. در این درگیری ها ۲۰ تن از تروریست ها کشته و ۴ خودروی انتحاری منهدم شد.

تروریست ها مستقر در حومه شمالی شهر منبج حملاتی را از حومه روستای الدادات به سوی رودخانه السجاور انجام دادند که نیروهای کرد توانستند با کشته و زخمی کردن تعدادی از آنها و منهدم کردن تعدادی خودروی نظامی، حملات را دفع کنند.

از آغاز عملیات نیروهای دموکراتیک سوریه برای پاکسازی شهر منبج تاکنون 11900 تله انفجاری خنثی شده است.

ارسال نظر: