دولت ونزوئلا سه خبرنگار شبکه "الجزیره" را دستگیر کرد

کدخبر: 2059253

مقامات ونزوئلا امروز سه تن از خبرنگاران شبکه خبری الجزیره را که قصد داشتند راهپیمایی مخالفان دولت این کشور را پوشش دهند بازداشت کرده و از قصد خود برای اخراج آنها از این کشور خبر دادند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، اتحادیه ملی خبرنگاران ونزوئلا که نهاد ناظر بر فعالیت خبرنگاران در این کشور است اعلام کرد، دولت ونزوئلا قصد دارد گروهی از خبرنگاران شبکه الجزیره را که به دنبال پوشش خبری راهپیمایی مخالفان علیه نیکولاس مادورو، رئیس جمهور این کشور بودند اخراج کند.

مخالفان دولت ونزوئلا فراخوان یک راهپیمایی را برای امروز در شهر کاراکاس پایتخت این کشور به منظور طرح مطالبه همه‌پرسی برکناری مادورو از ریاست جمهوری داده‌اند.

اتحادیه ملی خبرنگاران ونزوئلا در صفحه توییتر خود اعلام کرد، مقامات این کشور سه خبرنگار شبکه قطری الجزیره را هنگامی که آنها روز دوشنبه به فرودگاه بین المللی "مایکوئتیا" در نزدیکی شهر کاراکاس وارد شدند بازداشت کرده و تجهیزات آنها را نیز توقیف کردند.

این گروه شامل ترزا بو، یک خبرنگار به همراه لگمی چاوز، یک تولید کننده و یک فیلمبردار که مقامات ونزوئلا نامش را فاش نکردند بوده‌اند. رسانه‌های ونزوئلا از این فیلمبردار با نام ماریانو روسندی نام برده‌اند.

این خبرنگاران از آرژانتین به ونزوئلا آمده بودند اما بر اساس اعلام مقامات ونزوئلا قرار است به کلمبیا مسترد شوند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: