کمک‌مالی اتحادیه اروپا به "یونان" برای ساماندهی پناهجویان

کدخبر: 2061729

اتحادیه اروپا از واریز ۱۱۵ میلیون یورو کمک اضافی به حساب دولت یونان با هدف کمک به این کشور برای مواجهه با شمار بالای مهاجران خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: در پی انتشار گزارش انتقادی از شرایط پذیرش مهاجران در یونان طی روز جمعه گذشته، اتحادیه اروپا دیروز شنبه از واریز 115 میلیون یورو کمک اضافی به حساب دولت یونان با هدف کمک به این کشور برای مواجهه با شمار بالای مهاجران خبر داد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، «کریستوس استایلیانید» کمیسر امور بشردوستانه اتحادیه اروپا در این خصوص اعلام کرد: «این کمک جدید با هدف کمک به بهبود اوضاع پناهجویان در یونان در چشم‌انداز زمستان آینده صورت می‌گیرد و برای بهبود شرایط اردوگاه‌های موجود، ساخت اردوگاه‌های جدید و کمک به پناهجویان خررسال بی سرپرست صورت می‌گیرد.»

بر اساس این گزارش، این اعلام کمیسیون اروپا در پی انتشار گزارش روز جمعه سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر صورت می‌گیرد که در آن بازداشت طولانی مدت کودکان پناهجوی زیر سن قانونی در یونان به شدت محکوم شده بود.

بنابر اعلام سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر که خواستار اقدام اروپایی در این زمینه شده، مقامات یونان پیوسته اقدام به انجام چنین بازداشت‌هایی در سلول‌های کوچک و پرجمعیت با شرایط بهداشتی ناسالم برای مدت یک هفته یا حتی یکماه می‌کنند.

طبق اعلام دیده‌بان حقوق‌بشر، طی 6 ماه نخست سال جاری میلادی 3300 مهاجر و پناهجو وارد یونان شده‌اند که از این تعداد 161 کودک زیر سن قانونی بدون سرپرست زندانی هستند.

ارسال نظر: