کشته شدن دست کم ۵۰ تن در اعتراضات ضد دولتی در اتیوپی

کدخبر: 2066168

پلیس اتیوپی در منطقه ارمیا برای متفرق کردن معترضان ضد دولتی در یک مراسم مذهبی گاز اشک‌آور و تیرهوایی شلیک کرد که دست کم ۵۰ تن در ازدحام جمعیت ناشی از فرار مردم، کشته شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، به نقل از خبرگزاری رویترز، در دو سال گذشته در منطقه ارمیا اعتراضات پراکنده‌ای برگزار شده که ابتدا ناشی از اختلافات بر سر زمین بود و سپس به اعتراضات ضد دولتی کشیده شد. از اواخر سال 2015 میلادی شدت این اعتراضات بیشتر شده و تاکنون تعدادی از معترضان در جریان درگیری با پلیس کشته شده‌اند .

امروز (یکشنبه) هزاران تن از مردم برای عید شکرگزاری "اریچا" در شهر بیشوفتو واقع در 40 کیلومتری جنوب آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی گرد هم آمده بودند. آنها شعار "ما آزادی نیاز داریم" و " ما عدلات نیاز داریم" سر دادند و سخنرانی بزرگان جوامع در این فستیوال را که ظاهراً روابط نزدیکی با دولت دارند، مختل کردند .

بنا به گزارش‌های رسیده، برخی معترضان پرچم سرخ، سبز و زرد جبهه آزادی ارمو را تکان می‌دادند؛ گروهی شبه نظامی که دولت آن را یک سازمان تروریستی می‌داند .

بنا بر اعلام شبکه اسکای نیوز، هنگامی که پلیس اتیوپی برای متفرق کردن مردم گاز اشک‌آور و تیرهوایی شلیک کرد، مردم فرار کردند و ازدحامی را به وجود آوردند که طبق آمار اولیه دست کم 50 تن کشته بر جای گذاشته است .

این در حالی است که مقامات دولت هنوز در این باره اظهارنظری نکرده‌اند .

معترضان شعارهایی را علیه " سازمان دموکراتیک مردم ارمو"، یکی از چهار حزب منطقه‌ای که جبهه دموکراتیک انقلاب مردمی اتیوپی را تشکیل می‌دهد و حدود 25 سال بر منطقه حکومت کرده، سر دادند .

احزاب اپوزیسیون در انتخابات پارلمانی 2015 میلادی شکست خوردند و اپوزیسیون دولت را به سرکوب صداهای مخالف متهم می‌کند؛ اتهامی که دولت مرتباً آنها را رد کرده است .

منبع: ایسنا

ارسال نظر: