شکست حزب حاکم برزیل در انتخابات شهرداری‌ها

کدخبر: 2066339

حزب کارگران برزیل کنترل شهر "سائو پائولو" را در دور اول انتخابات سراسری شهرداری‌ها از دست داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، شکست در انتخابات محلی در شهر سائوپائولو، بزرگترین شهر برزیل روز تاریکی را برای حزب چپ گرای کارگران برزیل رقم زد. این نتایج نشان می دهد که هنوز مردم از مسایل مربوط به پولشویی و فساد خشمگین هستند.

یک کارشناس سیاسی در بنیاد گتولیو وارگاس اعلام کرد: حزب کارگران برزیل شکست سنگینی را متحمل شد. این اتفاق برای آنها بسیار دشوار است.

انتخابات شهردارای و روسای شوراها در 5568 شهرداری در سراسر برزیل، بزرگترین کشور آمریکای لاتین، برگزار شد که این رای گیری اولین انتخاباتی بود که پس ازبرکنار شدن دیلما روسف، رییس جمهور پیشین برزیل برگزار شد.

این انتخابات محلی تصویر اولیه‌ای را از اینکه در پی رسوایی فساد گسترده و رکود شدید اقتصادی، احزاب سیاسی برزیل در چه جایگاهی قرار دارند، فراهم کرد. از آنجایی که دو سال تا انتخابات ریاست جمهوری آتی باقی مانده، نتایج این انتخابات می‌تواند به رقابت‌های 2018 کمک کند. همانگونه که انتظار می‌رفت برزیلی‌های خشمگین از فساد و رکود اقتصادی در جریان انتخابات امروز حزب "کارگران" را مجازات کردند.

در حال حاضر لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا بنیانگذار حزب کارگران برزیل و رییس جمهور سابق این کشور با اتهامات فساد و پولشویی مواجه شده است.

براساس شمارش 98 درصد آرا ،‌خوا دوریا از حزب میانه رو "پی اس دی بی" آرای بیشتری را در برابر فرناندو حداد، شهردار فعلی سائوپائولو از حزب کارگران به دست آورد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: