رئیس جمهور تایوان:

به هیچ عنوان در برابر چین تعظیم نخواهیم کرد

کدخبر: 2067807

رئیس جمهور جدید تایوان امروز "دوشنبه" اعلام کرد در برابر فشارهای پکن تسلیم نشده و زانو نخواهد زد. وی تاکید کرد چین باید وجود دولت وی را به رسمیت بشناسد و با این دولت پای میز مذاکره بنشیند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "تسای اینگ-ون" در سخنرانی امروز خود که به مناسبت روز ملی جزیره برگزار شد، گفت، روابط بین چین و تایوان در ماه‌های اخیر پر فراز و نشیب بوده است "ولی ما در برابر فشار‌ها تسلیم نمی‌شویم و البته که وارد فضای درگیری گذشته هم نخواهیم شد."

وی خاطرنشان کرد: چین باید واقعیت را بپذیرد و وجود دولت تایوان و دموکراسی آن را به رسمیت بشناسد.

رئیس جمهور تایوان در ادامه تاکید کرد دو کشور باید هر چه سریعتر پای میزه مذاکره نشسته و به گفتگو بپردازند.

چین ادعا می‌کند تایوان بخشی از این کشور بوده و باید تحت کنترل و فرمان آن باشد، حتی اگر با زور باشد. دولت چین سعی داشته به مردم تایوان نشان دهد اتحاد دو دولت به نفع آنها خواهد بود، ولی انتخاب خانم تسای اینگ ون در انتخابات ماه ژانویه این هدف آنها را با شکست مواجه کرد.

تسای اینگ ون اعلام کرد دولت وی قصد دارد صلح موجود و مراودات اقتصادی بین دو طرف را در حالت کنونی نگه دارد. اگر چه چین قبلا اعلام کرده است که از این وضعیت راضی نبوده و باور دارد تایوان بخشی از چین یکپارچه است. چین، تایوان را یک استان متعلق به خود می‌داند. رییس جمهوری جدید تایوان طرفدار ایده استقلال و جدایی از چین است

منبع: ایسنا

ارسال نظر: