مقام امنیتی قزاقستان:

هدف تروریست‌ها ایجاد تنش‌های فرقه‌ای در جامعه است

کدخبر: 2068544

معاون بخش مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی امنیت ملی قزاقستان گفت: هدف اصلی تروریست‌ها و افراط‌گرایان ایجاد ترس، اضطراب و تنش‌های فرقه‌ای در جامعه است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: «محمدجان اف» معاون رئیس بخش مبارزه با تروریسم و افراطگرایی اداره امنیت ملی شهر «آلماتی» قزاقستان در میزگردی در مورد «نقش رسانه‌ها در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی» گفت: هدف اصلی تروریست‌ها و افراط گرایان القای ترس و وحشت در بین مردم این کشور است.

محمدجان اف در این زمینه با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام کشورهای جهان با مشکل تروریسم و افراط‌گرایی روبرو هستند، افزود: دسترسی بدون مشکل مردم به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی باعث شده تا تروریست‌ها از این موضوع سوءاستفاده کرده و به مردم ناامنی و ترس القا کنند.

به گفته این مسئول کمیته امنیت ملی قزاقستان، در حال حاضر بر هر شهروند قزاق واجب است تا خطر تروریسم و افراط گرایی را احساس کند و در این راه با دولت و نیروهای امنیتی همکاری نماید.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در قزاقستان تمام نهادهای دولتی، عمومی، سازمان های پژوهشی و رسانه‌ها در روند مبارزه با تروریسم و افراط گرایی دست به کار شده‌اند.

محمدجان اف وظیفه اصلی رسانه‌های قزاقستان را کمک به شهروندان و راه‌اندازی فعالیت‌های پیشگیرانه در بین آنها عنوان کرد.

این مسئول امنیتی قزاق در پایان سخنانش تصریح کرد: این نکته را نباید فراموش کرد که هدف اصلی تروریست ها و افراط گرایان هراس افکنی در بین مردم، افزایش اضطراب، وحشت و منتشر کردن تنش‌های فرقه‌ای در جامعه می‌باشد.

ارسال نظر: