در حال تکمیل// واکنش‌ها به ترور سفیر روسیه در ترکیه

اردوغان: قاتل سفیر روسیه عضو گروه تروریستی "گولن" بوده/ جیش‌ الفتح مسئولیت ترور سفیر روسیه را به عهده گرفت

کدخبر: 2079001

سفیر روسیه در آنکارا در حین بازدید از یک نمایشگاه عکس، مورد اصابت گلوله‌های یک فرد مسلح ناشناس قرار گرفت و کشته شد.

به گزارش «نسیم آنلاین»، "آندری کارلوف"،‌ سفیر روسیه در آنکارا شب گذشته در حین بازدید از یک نمایشگاه عکس، مورد اصابت گلوله‌های یک فرد مسلح ناشناس قرار گرفت و کشته شد. مقامات و چهره های سیاسی کشورهای مختلف به این حادثه واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

چهارشنبه/ یکم دی‌ماه/ 95

اردوغان: قاتل سفیر روسیه عضو گروه تروریستی "گولن" بوده است

"رجب طیب اردوغان"، رئیس جمهور ترکیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد بدون شک افسر پلیسی که سفیر روسیه در آنکارا را به قتل رساند عضو جنش تروریستی «فتح‌الله گولن» (فِتو) بوده و نیازی به مخفی کردن آن نیست.

قاتل سفیر روسیه ۸ بار محافظ اردوغان بوده است

روزنامه حریت ترکیه نوشت: قاتل "آندری کارلوف" سفیر روسیه طی 2.5 سال خدمت در پلیس ضد شورش آنکارا، 8 بار محافظ اردوغان بوده است.

«مولود مرد آلتینتاش» قاتل سفیر روسیه، بعد از محافظان شخصی، جزو ردیف دوم کادر امنیتی رئیس جمهور ترکیه بود.

آندری کارلوف، سفیر روسیه در آنکارا که در جریان مراسم افتتاحیه یک نمایشگاه عکس به ضرب گلوله مجروح شده بود بر اثر شدت جراحات درگذشت.

گروه تروریستی جیش‌ الفتح مسئولیت ترور سفیر روسیه را به عهده گرفت

طبق گزارش سایت النشره گروه تروریستی جیش‌الفتح (جفش) با صدور بیانیه‌ای مسئولیت ترور سفیر روسیه در آنکارا را به عهده گرفت.

گروه تروریستی «جیش الفتح» در این بیانیه گفته این اقدام به مثابه انتقام اولیه خون زنان، کودکان و کهنسالان در حلب و مسلمانان در سراسر جهان است.

این گروه تروریستی اعلام کرد حضور یا خروج از حلب، نمی‌تواند مانع تلاش برای گرفتن انتقام خون «مردممان» شود.

سه‌شنبه/ 30 آذرماه/ 95

وزیر خارجه ترکیه در تماس تلفنی با جان کری: ترکیه و روسیه، جماعت "گولن" را عامل قتل سفیر می‌دانند

وزارت خارجه روسیه پس از اتمام نشست «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور و «مولود چاوش‌اوغلو» همتای ترکیه‌ای در مسکو، از بررسی مسئله ترور «آندری کارلوف» سفیر مقتول روس‌ها در آنکارا در کنار مسئله بحران سوریه خبر داد.

آنطور که وزارت خارجه روسیه اعلام کرده، وزرای خارجه ترکیه و روسیه به این نتیجه رسیده‌اند که طرفداران «فتح‌الله گولن» متحد سیاسی سابق و رقیب امروز اردوغان در پشت پرده قتل آقای سفیر بوده‌اند.

وزارت خارجه روسیه گفته که چاوش‌اوغلو این مسئله را به اطلاع «جان کری» وزیر خارجه کشور میزبان گولن یعنی آمریکا رسانده است.

دولت رجب طیب اردوغان، طراحی کودتای نافرجام تیر ماه ترکیه را نیز به گردن گولن انداخته است؛ گولن هر دو اتهام را رد کرده است.

کنسولگری‌های ایران در استانبول، ترابوزان و ارزروم چهارشنبه هم تعطیل هستند

سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ارائه کلیه خدمات کنسولی در سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در استانبول، ترابوزان و ارزروم فردا چهارشنبه مورخ ١٣٩٥/١٠/١تعطیل خواهد بود.

در این اطلاعیه از هموطنان ایرانی خواسته شده از مراجعه به این اماکن خودداری کنند.

این سرکنسولگری‌ها امروز هم تعطیل بودند.

وزارت امور خارجه نیز امروز در اطلاعیه‌ای از هموطنان ایرانی خواست که تا اطلاع ثانوی از تردد غیرضروری به ترکیه خودداری کنند.

پوتین دستور تشدید تدابیر امنیتی را صادر کرد

"ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه به سرویس‌های اطلاعاتی این کشور دستور داد تدابیر امنیتی ویژه‌ای را در دستور کار قرار دهند.

این دستور یک روز پس از آن صادر می‌شود که «آندری کارلوف» سفیر روسیه در ترکیه توسط یکی از محافظین ترکیه‌ای ترور شد.

به نوشته خبرگزاری اینترفکس، پوتین به سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی روسیه دستور داده است که در داخل و خارج از این کشور تدابیر ویژه‌ای بری تأمین امنیت اتخاذ کنند.

وی همچنین از این نهادها خواسته اقدامات ویژه‌ای برای ارتقا امنیت مقرهای دیپلماتیک روسیه در خارج از کشور انجام دهند.

لاوروف: ترور سفیر روسیه باعث تشدید مبارزه با تروریست‌ها خواهد شد/ با این اقدامات دست از حمایت دولت سوریه برنمی‌داریم

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ملاقات کرد.

در ابتدای این ملاقات سرگئی لاوروف از ابراز همدردی جمهوری اسلامی ایران با روسیه در خصوص ترور سفیر این کشوردر ترکیه تشکر و قدردانی کرد و گفت: این حادثه باعث تشدید مبارزه با تروریست ها خواهد شد و آنها به اهداف خود دست نخواهند یافت.

وی در ادامه گفت: غیر قابل قبول خواهد بود که تروریست ها بخواهند با این اقدامات ما را مجبور نمایند که دست از حمایت دولت قانونی سوریه بر داریم.

لاوروف تاکید کرد: در مذاکرات دو جانبه و سه جانبه امروز گام های موثری برای عادی سازی شرایط در سوریه بر خواهیم داشت و در خصوص روابط دو جانبه تلاش خواهیم کرد توافقات و تفاهمات روسای جمهور دو کشور را اجرایی کنیم.

پلیس ترکیه ۶ نفر را در ارتباط با ترور سفیر روسیه بازداشت کرد

آندری کارلوف سفیر روسیه در ترکیه روز گذشته در حال سخنرانی در یک نمایشگاه هنری در آنکارا هدف حمله یک افسر پلیس ترکیه قرار گرفت و کشته شد.

پلیس ترکیه تاکنون 6 نفر را در ارتباط با ترور سفیر روسیه بازداشت کرده است. مادر، خواهر، پدر و 2 نفر دیگر از بستگان عامل ترور سفیر روسیه تاکنون بازداشت شده اند. یک نفر دیگر که با عامل ترور سفیر روسیه به طور مشترک در یک آپارتمان زندگی می کرده نیز بازداشت شده است.

پلیس ترکیه همچنان اطراف محل ترور سفیر روسیه را محاصره کرده است.

نخست وزیر کانادا: ترور سفیر روسیه نشان می‌دهد همه دیپلمات‌ها با تهدیدات تروریستی روبرو هستند

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در واکنش به ترور "آندری کارلوف" سفیر روسیه در ترکیه در یک نمایشگاه هنری در شهر آنکارا، تاکید کرد: تیراندازی مرگبار به سوی سفیر روسیه در ترکیه نشان می دهد که همه دیپلماتها با تهدیدات تروریستی روبرو هستند.

وی در مصاحبه با کانادین پرس تصریح کرد: این یک نگرانی برای کل جامعه دیپلماتیک به شمار می رود. امیدوارم و دعا می کنم که مردم کانادا سالم و در امنیت باشند و دیپلماتها نیز در طول تعطیلات سال جدید، سالم باشند.

ترامپ ترور سفیر روسیه در ترکیه را محکوم کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن ترور سفیر روسیه در ترکیه، تاکید کرد: این قتل توسط یک تروریست رادیکال اسلامی انجام شده و همه قوانین نظم متمدنانه را نقض کرده است.

ترامپ در این بیانیه مراتب همدردی و تسلیت خود را به خانواده آندری کارلوف سفیر روسیه در ترکیه اعلام کرده است.

آنکارا از ارتباط ضارب سفیر روسیه با شبکه گولن خبر داد

ساعاتی پس از کشته شدن «آندری کارلوف» سفیر روسیه در ترکیه در یک سوءقصد توسط نیروی پلیس در آنکارا، شهردار آنکارا که با اظهارنظرها و گمانه‌زنی‌هایی بحث‌برانگیز در توئیتر شناخته می‌شود، در صفحه توئیتر خود این فرضیه را مطرح کرده که «ممکن است این مأمور پلیس با گروه فتح‌الله گولن در ارتباط باشد.»

از سوی دیگر، یک مقام ارشد امنیتی در ترکیه از وجود «نشانه‌هایی قوی» از ارتباط میان عامل سوءقصد با شبکه گولن، خبر داد.

یک مقام ارشد امنیتی که نخواست هویتش فاش شود، تأکید کرد که تحقیقاتی کنونی بر ارتباط میان عامل سوءقصد و شبکه گولن متمرکز است.

پس از حادثه ترور سفیر روسیه در آنکارا که شامگاه دوشنبه در جریان بازدید او از یک نمایشگاه هنری روی داد، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، عامل سوءقصد را یک عضو پلیس ضد شورش آنکارا معرفی کرد که دو سال و نیم در این نیرو عضویت داشته است.

گزارش شده در زمان سوءقصد، این عضو پلیس ضدشورش مشغول خدمت نبوده است.

با این حال خود «فتح‌الله گولن» واعظ تُرک‌تبار مقیم آمریکا در واکنش به این حادثه، از آن به عنوان «تروری شنیع» یاد کرده و آن را محکوم کرده است.

گولن همچنین از دولت ترکیه خواسته است که همدستان عامل سوءقصد را شناسایی کند.

بیانیه گولن در این زمینه پس از آن صادر شد که مشاوران او اتهام مطرح شده در مورد وجود «نشانه‌های قوی» از ارتباط میان ضارب و شبکه گولن را رد کردند.

دولت ترکیه، گولن را در تبعید خودخواسته از سال 1999 در آمریکا به سر می‌برد، هدایت‌گر کودتای نافرجام تابستان امسال می‌داند و از آن زمان هزاران تن از نیروهای انتظامی، نظامی و قضایی را به ظن عضویت در شبکه او از کار برکنار یا بازداشت کرده است.

مقام‌های دولتی در ترکیه می‌گویند که گولن با هدف سرنگونی دولت، «شبکه‌ای موازی» را در نیروی پلیس، ارتش، دادگستری و بخش‌های خدمات عمومی ترکیه ایجاد کرده، اما این روحانی در تبعید این اتهامات را رد کرده است.

سفر کارشناسان روسی به آنکارا برای انجام تحقیقات درباره قتل "کارلوف"

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد، مسکو و آنکارا تحقیقات مشترک در ارتباط با حادثه ترور «آندری کارلوف» سفیر روسیه در ترکیه را آغاز خواهند کرد.

چاووش اوغلو، دوشنبه شب در گفت‌وگو با تلویزیون «روسیا- 24»، عنوان داشت که این دو کشور در حال حاضر «بین ادارات مربوطه (جهت انجام تحقیقات) هماهنگی ایجاد می‌کنند» و طرف تُرکی نیز از طرف‌ روسی تمام حمایت‌های لازم را می‌کند.

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد، هیاتی از کارشناسان روسی به‌زودی برای مشارکت در این تحقیقات، وارد آنکارا خواهند شد.

وی گفت: «این جنایت، اقدامات مشترک ما برای نجات ساکنان سوریه و ایجاد راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه را هدف قرار داد... ما این امر را به خوبی می‌دانیم و تمامی تلاش‌های ممکن را برای جلوگیری از این امر، صورت خواهیم داد.»

این در حالی است مقام‌هایی در آنکارا می‌گوید، شواهدی قوی وجود دارد که نشان می‌دهد عامل سوء‌قصد به جان سفیر روسیه در ترکیه با شبکه گولن در ارتباط بود.

پس از حادثه ترور سفیر روسیه در آنکارا که شامگاه دوشنبه در جریان بازدید او از یک نمایشگاه هنری روی داد، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، عامل سوءقصد را یک عضو پلیس ضد شورش آنکارا معرفی کرد که دو سال و نیم در این نیرو عضویت داشته است.

از سوی دیگر، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، مولود چاووش اوغلو طی تماسی تلفنی با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، کشته شدن سفیر روسیه در آنکارا را تسلیت گفت.

دوشنبه/ 29 آذرماه/ 95

پوتین: هدف از ترور سفیر، تخریب روابط روسیه-ترکیه و اخلال در روند صلح در سوریه است/ ترکیه باید تضمین بدهد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در واکنش به قتل "آندری کارلوف" سفیر کشورش در ترکیه گفت که این اقدامی تحریک آمیز است.

پوتین هدف از این ترور را تخریب روابط روسیه-ترکیه و اخلال در روند صلح در سوریه توصیف کرد.

وی که نشستی ویژه در ارتباط با قتل سفیرش در آنکارا را رهبری می کرد دستور افزایش تدابیر امنیتی در تمامی سفارتخانه‌های روسیه در جهان را صادر کرد.

رئیس جمهور روسیه همچنین از آنکارا خواست در خصوص تامین امنیت دیپلماتهای روس در ترکیه تضمین دهد.

حزب الله لبنان ترور سفیر روسیه در آنکارا را محکوم کرد

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای حادثه ترور آندری کارلوف سفیر فدراسیون روسیه در آنکارا شدیدا محکوم و آن را جنایتی شنیع توصیف کرد.

در ادامه بیانیه حزب الله آمده است: این عملیات تروریستی بر ثبات سیاسی روسیه در سوریه تاثیری نخواهد گذاشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ترور سفیر روسیه در ترکیه را به شدت محکوم کرد

بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امورخارجه کشورمان حمله به سفیر فدراسیون روسیه در آنکارا که منجر به کشته شدن وی شد را قویا محکوم کرد.

قاسمی ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت روسیه و خانواده دیپلمات ارشد این کشور، با ددمنشانه توصیف کردن این اقدام پلید اظهار داشت: این عمل جنایتکارانه بیانگر آن است که تروریست های وابسته به جریانات افراطی و تکفیری به هیچیک از معیارها، موازین و حقوق بین المللی پایبند نیستند و با هدف ایجاد اختلاف میان کشورها و ناامنی و بی ثباتی هر چه بیشتر در منطقه ، مبادرت به این گونه اقدامات وحشیانه می نمایند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تنها راه درمان این پدیده شوم و نفرت انگیز قرن و عصر حاضر یعنی تروریسم را همبستگی و اتحاد تمام ملت ها و دولت های جهان برای یک مبارزه بی امان و بدون تقسیم بندی و تفکیک تروریسم به خوب و بد و عدم بکارگیری استاندارد های دو گانه علیه تروریسم و افراط دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تا ریشه کنی کامل این پدیده شوم در کنار دولت ها و ‌ملت های منطقه و جهان خواهد ایستاد.

بیانیه محکومیت ترور سفیر روسیه از سوی سازمان ملل

استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه حمله تروریستی به آندره کارلوف سفیر روسیه در آنکارا را که حین گشایش نمایشگاهی در شهر آنکارا بدست یکی از مامورین حفاظت بقتل رسید محکوم کرد و خواستار اجرای عدالت در مورد عامل این حمله شد.

دوجاریک در این بیانیه نوشته است که 'هیچگونه توجیهی برای قتل یک دیپلمات و یا سفیر یک کشور وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری های داخلی دراین واقعه که چند دقیقه بعد از آغاز سخنرانی کارلوف در مراسم گشایش نمایشگاهی در پایتخت ترکیه رخ داد مردی که از اعضای سابق نیروهای پلیس ترکیه بوده با فریاد آلله و اکبر به طرف او تیرانداز کرده و وی را بقتل رسانده است.

وزیر خارجه انگلیس ترور سفیر روسیه در آنکارا را محکوم کرد

'بوریس جانسون' وزیر خارجه انگلیس عصر روز دوشنبه ترور 'آندره گنادی لوویچ کارلوف' سفیر روسیه در آنکارا را محکوم کرد.

بوریس جانسون در یادداشتی که در صفحه توئیترش منتشر کرد؛ این قتل را اقدامی شنیع و شوک‌آور توصیف کرد.

وزیر خارجه انگلیس ضمن ابراز همدردی با خانواده سفیر روسیه اضافه کرد: من این حمله ناجوانمردانه را محکوم می‌کنم.

واشنگتن ترور سفیر روسیه در آنکارا را محکوم کرد

وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای ترور سفیر روسیه در آنکارا را محکوم کرد.

سفارت ایران در آنکارا ترور سفیر روسیه در ترکیه را محکوم کرد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با صدور بیانیه‌ای ترور سفیر روسیه در ترکیه را محکوم کرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا ضمن ابراز همدردی با خانواده سفیر فدراسیون روسیه در آنکارا، با غیر انسانی و جنایتکارانه توصیف کردن این اقدام تروریستی تاکید کرد: این عمل جنایتکارانه بیانگر آن است که تروریست‌های وابسته به جریانات افراطی و تکفیر در راستای دنبال کردن اهداف و سناریوهای ضد انسانی خود به هیچ یک از موازین و معیارهای حقوق بین‌المللی پایبند نیستند و با قصد ایجاد ناامنی و بحران مبادرت به اینگونه جنایت‌های وحشیانه ‌می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این جنایت و حوادث تلخ اخیر تروریستی در ترکیه، سوریه و عراق اثبات کرد همبستگی و اتحاد بین تمام ملل و دولت‌های جهان برای یک مبارزه بی‌امان و بدون تقسیم بندی و تفکیک تروریسم به تروریسم خوب و بد علیه تروریسم و افراط گرایی یک ضرورت است.

فیلم لحظه ترور سفیر روسیه در آنکارا

مقامات روس به روزنامه حریت گفته‌اند که عوامل این حمله، از تکفیری‌ها بوده‌اند.

رسانه‌های ترکیه این تصویر را از ضارب منتشر کرده‌اند.

پوتین جلسه فوری تشکیل داد

در پی این حمله ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه و سران سازمان‌های امنیتی این کشور تشکیل جلسه داده است.

کرملین اعلام کرد که عامل حمله به سفیر روسیه، در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک شاهد عینی گزارش داد که مهاجم در حین حمله، شعار «انتقام حلب» سر داده است.

شورای فدراسیون روسیه در اعتراض به نحوه مراقبت دولت میزبان از سفیر این کشور در ترکیه و کشته شدن وی به دست یک پلیس جوان، اعلام کرد که این حادثه حاصل «قصور فاحش مجریان قانون در ترکیه» است.

سفارت آمریکا در آنکارا از شهروندان خواسته است فعلاً با توجه به مسائل امنیتی، از حضور در اطراف هیئت دیپلماتیک آمریکایی‌ها در این شهر خودداری کنند.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگو با رئیس‌جمهور روسیه، وی را در جریان درگذشت سفیر روسیه قرار داد.

کشته شدن سفیر روسیه در آنکارا تائید شد/ مرگ تروریست

وزارت خارجه روسیه مرگ سفیر این کشور در آنکارا بر اثر حمله تروریستی را تائید و اعلام کرد که در حال بررسی گزارش های مربوط به این اقدام است.

آندره گنادی لوویچ کارلوف که از سال 2013 در ترکیه فعالیت می کرد، عصر روز دوشنبه در آیین گشایش نمایشگاه هنری روسیه از نگاه ترک هدف گلوله قرار گرفت و براساس برخی گزارش ها سه نفر دیگر نیز مجروح شدند.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه هم اعلام کرد که تروریست ضارب سفیر این کشور نیز بر اثر شلیک گلوله ماموران در محل نمایشگاه کشته شده است.

بنا به این گزارش، در زمان حاضر وزیر کشور ترکیه نیز در محل حادثه است و تحقیقات جریان دارد.

خانم ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که روسیه در رابطه باموضوع سوء قصد به جان کارلوف در تماس دائم با آنکارا است.

نشست سه جانبه وزرای خارجه روسیه، ایران و ترکیه طبق برنامه قبلی برگزار میشود

یک مقام ارشد دومای روسیه اعلام کرده است که علی رغم ترور سفیر روسیه در ترکیه، نشست سه جانبه وزرای خارجه روسیه، ترکیه و ایران فردا سه شنبه در مسکو برگزار خواهد شد.

ساعت 19:45 دقیقه به وقت تهران بود که رسانه های محلی در ترکیه، از تیراندازی به سفیر روسیه در آنکارا خبر دادند.

با گذشت دقایقی پس از انتشار این خبر، ابتدا خبرها حاکی از زخمی شدن «آندری کارلوف» حکایت داشتند اما با گذشت ساعتی پس از آن، رسما کشته شدن سفیر روسیه در ترکیه تایید شد.

کارلوف حین بازدید از یک نمایشگاه عکس، مورد تیراندازی از پشت یک جوان 22 ساله قرار گرفت؛ جوانی که رسانه های ترکیه نام او را «مِرت آلتین‌تاش» اعلام کردند.

ترور سفیر در حالی انجام شده که قرار بوده که روز سه شنبه(فردا) نشست سه جانبه ای بین وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه در مسکو برگزار شود.

حالا رئیس کمیته امور بین الملل مجلس دومای دولتی روسیه اعلام کرده که این نشست، طبق برنامه قبلی برگزار خواهد شد.

«لئونید اسلاتسکی» همچنین تاکید کرده که ترور سفیر مسکو در آنکارا، نباید به روابط روسیه و ترکیه آسیبی وارد کند.

تیراندازی در نزدیکی سفارت آمریکا در آنکارا/ سفارت آمریکا در آنکارا تعطیل شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی شنیده شدن صدای تیراندازی در اطراف سفارت آمریکا در آنکارا و با هدف جلوگیری از روی دادن هرگونه اتفاق احتمالی، سفارت آمریکا در آنکارا تعطیل شد.

شبکه تلویزیونی راشاتودی اعلام کرد براساس برخی گزارش ها، در نزدیک سفارت آمریکا در آنکارا تیراندازی صورت گرفته است. این تیراندازی پس از کشته شدن سفیر روسیه در ترکیه رخ داد.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز در بحبوحه گزارش های مربوط به تیراندازی در نزدیک سفارت آمریکا در ترکیه، به اتباع آمریکایی هشدار داد که از سفارت آمریکا دوری کنند.

این حادثه امنیتی دو ساعت پس از ترور سفیر روسیه در آنکار رخ می دهد.

مقر سفارت آمریکا در آنکارا در فاصله دو و نیم مایلی از موزه هنری است که سفیر روسیه در آنجا کشته شد.

دایره امور کنسولی وزارت امور خارجه آمریکا در پیامی توئیتری اعلام کرد همه اتباع آمریکایی باید تا اطلاع ثانوی از مراجعه به منطقه نزدیک سفارت آمریکا خودداری کنند.

گفتگوی تلفنی اردوغان با پوتین در خصوص ترور سفیر روسیه در آنکارا

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روس خود، ترور سفیر این کشور در آنکارا را تسلیت گفت.

اردوغان در این گفتگوی تلفنی به وی در خصوص نحوه وقوع این رویداد اطلاعات داد.

چاووش اوغلو: اجلاس سه جانبه روسیه، ترکیه و ایران به قوت خود باقی است

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفت: اجلاس سه جانبه روسیه، ترکیه و ایران در خصوص آخرین وضعیت سوریه و حلب به رغم ترور و کشته شدن سفیر روسیه در آنکارا همچنان به قوت خود باقی است.

بر اساس اعلام شبکه ان.تی.وی ترکیه، وی که هنگام سفر هوایی به روسیه خبر ترور سفیر روسیه در ترکیه را دریافت کرده بود، با تقبیح عمل تروریست این حادثه افزود: این مساله موجب لغو برنامه ما نخواهد شد.

اطلاعیه مهم سفارت ایران در ترکیه

سفارت ایران در ترکیه اعلام کرد: ارائه کلیه خدمات کنسولی در سرکنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در استانبول ، ترابوزان و ارزروم فردا سه شنبه تعطیل خواهد بود. از هموطنان گرامی درخواست دارد از مراجعه به این اماکن خودداری نمایند.

سفیر ایران در آنکارا ترور سفیر روسیه در ترکیه را محکوم کرد

محمدابراهیم طاهریان‌فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا در پیامی ترور سفیر روسیه در ترکیه را محکوم و با سفارت و خانواده سفیر روسیه ابراز همدردی کرد.

در این پیام آمده است: در کمال تاثر از حادثه جنایتکارانه ترور آقای آندری کارلوف سفیر فدراسیون روسیه در آنکارا مطلع شدم.

این اقدام جنایتکارانه تروریستی ضایعه‌ای برای جامعه دیپلماتیک و مجامع بین‌المللی محسوب می‌شود.

وی در پایان برای خانواده و همکاران سفیر روسیه صبر مسئلت کرده است.

ضارب به دلیل ارتباط با طرفداران "فتح‌الله گولن" از اداره پلیس آنکارا اخراج شده بود

خبرگزاری ایتارتاس می گوید ضارب سفیر روسیه، در پی کودتای نافرجام تابستان امسال در ترکیه، به دلیل ارتباط با طرفداران «فتح‌الله گولن» از اداره پلیس آنکارا اخراج شده بوده است.

حجم ویدیو: 3.98M | مدت زمان ویدیو: 00:00:56 دانلود ویدیو
ارسال نظر: