سازمان ملل اعلام کرد:

خارج‌شده‌ها از حلب در مرز ترکیه مستقر شدند/ تخلیه "فوعه و کفریا" با "مضایا و زبدانی" همزمان می‌شود

کدخبر: 2079567

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد با وجود اینکه عملیات تخلیه حلب بسیار سخت بود اما بیشتر خارج‌شده‌ها از این شهر در مرز ترکیه مستقر شدند و لازم است روند تخلیه "فوعه و کفریا" نیز با تخلیه "مضایا و زبدانی" همزمان شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سازمان ملل اعلام کرد عملیات تخلیه 35هزار نفر از «حلب» در سوریه به پایان رسیده اما وضعیت این شهر بسیار نامناسب بوده و مناطق بسیاری از آن تخریب شده است.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه طی جلسه شورای امنیت برای بررسی آخرین وضعیت بحران این کشور، با ادعای عملیات خروج تروریست‌ها از شرق حلب بسیار سخت و پیچیده بود، گفت: بیشتر افراد تخلیه شده از این مناطق در اردوگاه‌هایی واقع در مرز سوریه-ترکیه مستقر شدند.

وی همچنین افزود اقدامات برای تامین امنیت مردم حلب ادامه خواهد داشت اما این مسئله به تایید دولت سوریه نیاز دارد.

در ادامه گزارش سازمان ملل درباره وضعیت حلب آمده است که 1300 نفر تا کنون از دو شهر «فوعه و کفریا» که بیش از 2 سال تحت محاصره تروریست‌ها در ریف ادلب هستند، اما عملیات تخلیه این دو شهر با تخلیه دو شهرک «مضایا و زبدانی» همزمان خواهد شد.

سازمان ملل همچنین از آغاز مجدد مذاکرات صلح سوریه در ماه فوریه ابراز رضایت کرده و مدعی شد هر ماه به 6 میلیون سوری کمک رسانی می‌کنند و خواستار رسیدن کمک‌ها به تروریست‌های در حال محاصره شد.

ارسال نظر: