رئیس مجلس سوریه در ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین:

سوریه از دیرباز حامی اصلی مبارزه مردم فلسطین بوده/ بحران امروز سوریه نشأت گرفته از حمایت از فلسطین است

کدخبر: 2088545

هدیه عباس، رئیس مجلس سوریه با اشاره به رویکرد حمایتی سوریه از مبارزه مردم فلسطین گفت: بحران امروز سوریه نشأت گرفته از حمایت از فلسطین است.

به گزارش « نسیم آنلاین »،"هدیه عباس" در ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین که صبح امروز (سه شنبه 3 اسفندماه) در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد گفت: در اینجا باید از فرمایشات رهبر معظم انقلاب تقدیر و تشکر کنم وامیدوارم سخنرانی ایشان برنامه کاری اجلاس برای آینده باشد.

رئیس مجلس سوریه ادامه داد: از طرفی دیگر بشاراسد رئیس جمهور سوریه آرزو دارد که اهداف اجلاس حمایت از انتفاضه مردم فلسطین برای بازپس گیری حقوق مشروع مردم فلسطین اثربخش باشد.

وی افزود: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تاکنون از هرگونه کمک به ملت فلسطین برای استیفای حقوقشان کوتاهی نکرده است در شرایط کنونی مسئله فلسطین با چالش های زیادی روبرو می باشد از این رو امیدوارم به مکانیزم و برنامه بسیار خوبی برسیم تا از طریق برگزاری این اجلاس برای برخورد با رژیم صهیونیستی وتشکیل کشور فلسطین به پایتخت قدس شریف اقدام شود.

هدیه عباس با بیان اینکه سوریه از دیرباز حامی اصلی مبارزه مردم فلسطین علیه رژیم صهیونیستی بوده است گفت: امروز بر کسی پوشیده نیست که یکی از دلایل بروز بحران و جنگ در داخل سوریه، همان مواضع ثابت این کشور در حمایت از مردم فلسطین است بنابراین اقدامات تروریستی که از 6 سال پیش تا کنون ادامه یافته با هدف تضعیف نقش سوریه در حمایت از جبهه مقاومت ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی پشتوانه محکمی برای گروه های تروریستی است گفت: کشورهای حامی تروریست با حمایت از تروریست های در سوریه خدمت قابل توجهی به رژیم صهیونیستی کرده اند و امروز کشورهای فرامنطقه ای حمایت های مادی و معنوی بسیاری از تروریست می کنند.

رئیس مجلس سوریه بابیان اینکه تروریسم چهره دیگر رژیم صهیونیستی است گفت: قطعا از بین بردن تروریسم تنها راه یاری رساندن به ملت فلسطین است و برای برخورد با این چالش راهی به جز انسجام ملت ها نیست در غیر این صورت امنیت دنیا با این روند به خطر می افتد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی تروریست ها از صد کشور دنیا به سوریه اعزام شده اند و ما از آغاز جنگ اعلام کردیم که این خطر دامنگیر دیگر کشورها نیز خواهد بود.

هدیه عباس با اشاره به همکاری ها و موفقیت های چشمگیر ایران، سوریه، روسیه ومقاومت لبنان در مبارزه باتروریسم تصریح کرد: متاسفانه برخی کشورها پوشش سیاسی برای کارهای تروریستی خود ایجاد کرده اند و با بازگذاشتن مرزهایشان ضمن حمایت از تروریست ها قوانین بین المللی را به صورت صریح نقض کرده اند این در حالی است که دولت سوریه همواره پایبند به راه حل های سیاسی بوده است.

رئیس پارلمان سوریه با بیان اینکه دولت سوریه به دنبال آشتی ملی است گفت: در این عرصه تروریست ها باید از مناطق تحت تسلطشان خارج شده وسلاح ها را کنار بگذارند در آن زمان می توانند به آغوش ملت بازگردند.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر: