از صبح امروز صورت گرفت

آغاز اجرای توافق دولت سوریه و معارضان برای انتقال ساکنین ۴ شهرک

کدخبر: 2094133

از صبح امروز اتوبوس‌ها مرحله انتقال شیعیان شهرک‌های الفوعه و کفریا به استان حلب و تروریست‌های حاضر در «مضایا» و «الزبدانی» به استان ادلب را آغاز کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: شبکه‌های خبری از آغاز روند انتقال ساکنان 4 شهرک در سوریه بر اساس توافق میان دولت و تروریست ها خبر می‌دهند.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که از بامداد امروز روند انتقال ساکنان شهرک های «الفوعه» و «کفریا» در ریف ادلب و تروریست‌های حاضر در شهرکهای «مضایا» و «الزبدانی» واقع در ریف ادلب آغاز شده است.

شبکه خبری المیادین نیز اعلام کرد، اتوبوس‌هایی که ساکنان الفوعه و کفریا را انتقال می‌دهند وارد ریف حلب شدند؛ منطقه‌ای که در کنترل ارتش سوریه قرار دارد.

روز گذشته 99 اتوبوس به همراه 20 آمبولانس هلال احمر سوریه وارد شهرک‌های الفوعه و کفریا شدند تا ساکنان این منطقه را به حلب منتقل کنند.

بر اساس توافق دولت سوریه و تروریست‌ها، قرار است 3 هزار و 800 نفر از افراد مسلح به همراه خانواده هایشان از مضایا و الزبدانی به سوی استان ادلب خارج شوند.

در مقابل قرار است که 8 هزار نفر از ساکنان شهرکهای شیعه‌نشین الفوعه و کفریا که در محاصره کامل قرار دارند، به استان حلب انتقال داده شوند.

کمیته‌های مردمی حاضر در hgفوعه و کفریا نیز دو روز پیش 19 اسیر از تروریست‌های معارض را با نظارت هلال احمر سوریه آزاد کردند.

تعداد ساکنان الفوعه و کفریا 15 هزار نفر برآورد می‌شود که تروریتس‌ها از 3 سال پیش تا کنون آنان را محاصره کرده‌اند. پیشتر و قبل از بحران، این دو شهرک بیش از 30 هزار سکنه داشت.

در همین راستا، هشتم فروردین ماه جاری پایگاه مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» وابسته به مخالفان، اعلام کرد که دمشق با معارضان بر سر معاوضه دو شهرک محاصره شده توسط دولت (مضایا و الزبدانی) در ریف دمشق، و دو شهرک محاصره شده توسط معارضان (الفوعه و کفریا) در استان ادلب، توافق حاصل کرده‌اند.

دیدبان نوشته بود که طبق این توافق، افراد مسلح در الزبدانی و مضایا به همراه غیرنظامیان وابسته به خود اجازه خواهند یافت از محاصره خارج شوند و به استان ادلب (که تحت کنترل معارضان است) بروند و در مقابل مردم فوعه و کفریا اجازه خواهند یافت که از آنجا خارج شوند.

قبلا نیز توافق‌های مشابهی در این مناطق صورت گرفته اما تغییرات میدانی و غیره مانع از اجرایی شدن آن شده بود.

ارسال نظر: