روز پنجشنبه

سنای آمریکا طرح تحریم جدید ایران را تصویب کرد

کدخبر: 2100048

نمایندگان مجلس سنا امروز پنجشنبه طرح تحریم ایران و روسیه را به تصویب رساندند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سنای آمریکا طرح تحریم جدید ایران را تصویب کرد.

این طرح سپس باید به تایید مجلس نمایندگان آمریکا برسد و پس از آن برای تایید نهایی، نیازمند امضای رئیس جمهور آمریکا خواهد بود.

جزئیات طرح جدید

به گزارش صدای آمریکا، بر اساس این طرح در صورت تصویب در صحن سنا، دولت آمریکا ظرف مدت 90 روز، باید تحریم های جدیدی علیه افراد و نهادهای فعال در توسعه برنامه های موشکی ایران تصویب کند.

همچنین بر اساس یکی دیگر از طرح ها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به طور مستقیم تحت تحریم قرار خواهد گرفت. در صورت تصویب این اولین بار خواهد بود که سپاه تحریم می شود. آمریکا پیشتر در سال 2007 نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کرده بود.

طرح «مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران» سه محور دارد:

تحریم‌های موشک بالستیک: براساس این طرح، افراد مرتبط با برنامه موشک بالستیک ایران و کسانی که با آنها معامله دارند را هدف قرار می‌دهد.

تحریم‌های جدید تروریسم: برای اولین بار، آمریکا تحریم‌هایی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به اتهام حمایت از تروریسم اعمال می‌کند.

اجرای تحریم تسلیحاتی: اگر این طرح قانون شود، کلیه افرادی که در فروش، تامین قطعه، تعمیر و انتقال تانک، خودروی زرهی، تسلیحات با کالیبر بالا، هواپیماهای جنگی، بالگردهای تهاجمی، کشتی، موشک و سامانه‌های موشکی به ایران، نقش‌آفرین باشند، توسط رییس‌جمهور مورد تحریم قرار می گیرند و دارایی آنها توقف می شود.

جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا پیشتر در چند توئیت از قانونگذاران آمریکایی خواست از هرگونه تحریم بیشتر ایران خودداری کنند. کری هشدار داد تصویب تحریم های بیشتر علیه ایران ممکن است ناقض برجام باشد.

چهارشنبه 24 خرداد، سنای ایالات متحده عصر طرح تحریم روسیه را نیز به طرح تحریم جدید ایران اضافه کرد. سناتورها می گویند در واکنش به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا و همچنین اقدامات تهاجمی آن کشور در نقاط مختلف جهان، با طرح تحریم‌های جدید علیه مسکو موافقت کردند.

کاخ سفید نیز پیشتر گفته بود، هنوز آماده اعلام موضع‌گیری رئیس جمهوری درباره تحریم مسکو یا تهران نیست و اطلاعات بیشتر متعاقبا اعلام خواهد شد.

ارسال نظر: