رهبر جریان العمل الاسلامی بحرین:

روز قدس باعث شد فلسطین قبله‌نمای جهان اسلام باقی بماند

کدخبر: 2100739

رهبر جریان العمل الاسلامی بحرین گفت که دیدگاه هوشیارانه امام خمینی(ره) سبب شد فلسطین به دغدغه تمام ملت‌های مسلمان تبدیل شود و روز قدس باعث شد فلسطین قبله‌نمای جهان اسلام باقی بماند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "سید جعفر علوی" رهبر جریان العمل الاسلامی بحرین در مصاحبه با تسنیم به گفت‌وگو درباره موضوع فلسطین و روز جهانی قدس پرداخت.

روز قدس باعث شد فلسطین قبله‌نمای جهان اسلام باقی بماند

وی در این مصاحبه گفت: روز جهانی قدس روزی تاریخی و روز مستضعفین به شمار می‌آید و امام خمینی(ره) با بنیان نهادن این روز، باعث شد تا آزادسازی قدس و اراضی فلسطین قبله‌نمای جهان اسلام باقی بماند اما فتنه‌ها و تنش‌هایی را که آمریکا و همپیمانانش در منطقه ایجاد کردند سبب شده تا ذهن‌ها از این قبله‌نما منحرف گردیده است. در حال حاضر شاهد جنگی ویرانگر علیه ملت یمن بوده و جنگ و کشتار و ویرانی توسط داعش و گروه‌های نظیر داعش در سوریه و عراق را شاهد هستیم. درست است که گروه‌های مقاومت در حال از بین بردن این گروه‌های تروریستی هستند اما اقدامات این گروه‌های تروریستی باعث ایجاد زخم‌هایی در پیکره جهان اسلام گردیده است. درگیری‌های پراکنده در مناطق مختلف لیبی، صحرای سینا و همچنین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و همچنین تلاش‌ها برای ایجاد نا امنی‌ها در ایران، سبب شده که به صورت مقطعی افکار جهان اسلام از موضوع مهم فلسطین منحرف گردد و در واقع میلیون‌ها مسلمان را درگیر این موضوعات کرده تا آنها موضوع قدس و فلسطین را که بسیار مهم به شمار می‌آید فراموش کنند.

دیدگاه هوشیارانه امام خمینی(ره) سبب شد فلسطین به دغدغه تمام ملت‌های مسلمان تبدیل شود

رهبر جریان العمل الاسلامی بحرین در ادامه این مصاحبه درباره ابتکار امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه) در بنیان نهادن روز جهانی قدس گفت: امام راحل حق بزرگی بر موضوع فلسطین دارند چون این دیدگاه پرنور و هوشیارانه امام خمینی سبب شد تا موضوع فلسطین به دغدغه تمام ملت‌های مسلمان تبدیل و این دغدغه از طریق برگزاری تظاهرات به نمایش گذاشته شود.

مردم بحرین با شعار "ای قدس، آزاده‌ها خواهند آمد" در تظاهرات روز قدس شرکت می‌کنند

وی در ادامه گفت: گروه‌های مخالف بحرینی تحت شعار "ای قدس، آزاده‌ها خواهند آمد" از مردم بحرین دعوت کرده که در مناطق مختلف این کشور به تظاهرات بپردازند و امیدواریم که مردم زیادی به فراخوان گروه‌های انقلابی پاسخ دهند. با وجود آنکه امروز در بحرین سرکوبگری‌ها ادامه دارد اما مردم بحرین به خوبی آگاه هستند کسانی که امروز به سرکوب انقلاب مردم بحرین می‌‌پردازند دستانشان در دستان صهیونیست‌ها بوده و هدف آنها به حاشیه رانده شدن موضوع فلسطین و فراموش شدن آن است.

دشمن جلوه دادن ایران از تلاش‌های شیطان‌های بزرگ است

سید جعفر علوی در پاسخ به این سوال که برخی کشورها تلاش دارند که ایران را دشمن اصلی خود به جای اسرائیل معرفی کنند، گفت: تلاش‌های بی ارزش برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخی کشورهای عربی در دشمن جلوه دادن ایران، از تلاش‌های شیطان بزرگ بوده و این کشورها بر خلاف دعوت پیامبر بر اتحاد، به دنبال پاره پاره کردن این امت هستند. بدیهی است که این کشورها هیچ ارزشی برای موضوع فلسطین و قدس و رها سازی کشورها از عقب ماندگی و گسستگی قائل نیستند. این کشورها از 150 سال پیش در حال پیاده سازی طرح‌ها و توطئه‌ دشمنان اسلام هستند.

ارسال نظر: