وزیر خارجه بحرین:

مسئولیت هرگونه درگیری نظامی متوجه قطر خواهد بود

کدخبر: 2101071

وزیر خارجه بحرین اعلام کرد که اساس اختلاف با قطر سیاسی و امنیتی است و هرگز نظامی نبوده است و لذا دعوت از ارتش‌های خارجی برای حضور در قطر می‎تواند باعث ایجاد درگیری‌های نظامی شود که در اینصورت مسئولیت آن متوجه قطر است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "خالد بن احمد آل خلیفه"، وزیر خارجه بحرین اعلام کرد که اساس اختلاف کشورهای عضو شورای همکاری با قطر سیاسی و امنیتی و نه نظامی است.

وزیر خارجه بحرین تاکید کرد که قطر در صورت درخواست از ارتش ‎های خارجی برای حضور در خاک این کشور، مسئول تشدید تنش‌ها و درگیری‌های نظامی خواهد بود.

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، وی تاکید کرد که سیاست قطر مغایر با سیاست شورای همکاری در پایبندی به اصل نظم و نظام منطقه‌ای، معاهدات دفاعی مشترک و همپیمانی آن با کشورهایی خارج از نظام منطقه‌ای و گروه‌های تروریستی مانند اخوان المسلمین است.

وی گفت: برخی از قدرت‌های منطقه‌ که تصور می‌کنند دخالتشان بحران قطر را حل خواهد کرد، اشتباه می‌کنند و به نفعشان است که به نظم و نظام منطقه‌ای کنونی احترام بگذارند.

«خالد بن احمد آل خلیفه» افزود: همپیمانی با کشورهایی خارج از نظم منطقه‌ای یا گروهایی چون اخوان باعث آسیب رساندن به تعهدات با برادران ما در شورای همکاری می‌شود.

چهار کشور عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین به همراه چند کشور دیگر عربی حدود یک ماه گذشته روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده و تعدادی از تحریم‌ها و مجازات‌ها را علیه این کشور اعمال کردند و همه مرزهای خود را در برابر رفت و آمد قطری‌ها بسته‌اند.

آنها حمایت قطر از مخالفان داخلی، حمایت از ایران، حمایت از داعش و القاعده و گروه های افراط گرای اسلامی را دلیل قطع روابط با قطر اعلام کردند.

ارسال نظر: