کودتا در ونزوئلا

دادگاه عالی ونزوئلا هدف حمله یک بالگرد قرار گرفت/ مادورو: این اقدام تروریستی بوده؛ به مخالفان اعلان جنگ می‌کنیم+فیلم

کدخبر: 2101141

روز سه‌شنبه یک فروند بالگرد ساختمان دادگاه عالی ونزوئلا در پایتخت این کشور را مورد حمله قرار داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، میزان نوشت: روز سه‌شنبه یک فروند بالگرد ساختمان دادگاه عالی ونزوئلا در پایتخت این کشور را مورد حمله قرار داده است که رئیس جمهور ونزوئلا این حمله را تروریستی توصیف و آن را محکوم کرده است.

بنا به گزارش رسانه‌ها گروهی ناشناس پس از ربودن یک بالگرد ساختمان دادگاه عالی ونزوئلا را در «کاراکاس» هدف حمله قرار داده‌اند که این بالگرد چند بمب نیز بر روی ساختمان دادگاه انداخته اما هیچ کدام از این بمب‌ها منفجر نشده است.

«ارنستو ویلگاس»، وزیر اطلاعات ونزوئلا، اعلام کرد که این بالگرد ابتدا 15 تیر به سمت وزارت کشور شلیک کرده و سپس به سمت دادگاه عالی حرکت کرده و 4 نارنجک که گفته می‌شود ساخت اسرائیل هستند را بر روی دادگاه انداخته است.

ویلگاس اعلام کرد که در پی این حمله کسی مجروح نشده و نیروهای امنیتی به محل اعزام شده‌اند.

«نیکلاس مادورو» اعلام کرد که نیروهای امنیتی دولت را به حالت آماده‌باش در آورده و تحقیقات درباره این حمله نیز آغاز شده است.

مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا با اعلام اینکه پرتاب نارنجک از طریق بالگرد به سرقت رفته توسط مخالفان اقدامی تروریستی بوده اعلام کرد در صورت تلاش مخالفان برای براندازی دولت ونزوئلا، به آنها اعلان جنگ خواهد کرد.

اعتراضات گسترده در ونزوئلا علیه دولت که از ماه‌های پیش در این کشور آغاز شده است و شمار افرادی که در این اعتراضات و درگیری‌ها کشته شده‌اند به 75 تن رسیده ست.

موج اخیر درگیری‌ها در ونزوئلا از اوایل آوریل زمانی آغاز شد که دیوان عالی با صدور حکمی اختیارات مجلس تحت کنترل مخالفان را سلب کرد.

اگرچه دیوان عالی کمی بعد از تصمیم خود صرف‌نظر کرد اما اعتراضات در این کشور همچنان ادامه دارد.

حجم ویدیو: 2.83M | مدت زمان ویدیو: 00:00:26 دانلود ویدیو
ارسال نظر: