اردوغان در مصاحبه با فرانس ‌۲۴:

برگزارکنندگان همه‌پرسی کردستان عراق پشیمان خواهند شد

کدخبر: 2102811

رئیس‌جمهور ترکیه در مصاحبه با فرانس‌۲۴ تصمیم برای برگزاری همه‌پرسی کردستان عراق را نادرست خواند و گفت که برگزارکنندگان این همه‌پرسی از این اقدام پشیمان خواهند شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه خبری فرانس‌24 گفت از اینکه آلمان را با رژیم نازی مقایسه کرده، پشیمان نیست.

وی همچنین انتقادات کشورهای اروپایی از کشورش را غیرمنصفانه خواند و ادعاها درباره اینکه از موضوع کودتای ناکام برای سرکوب مخالفانش استفاده می‌کند را رد کرد.

اردوغان در اظهارنظر درباره تحولات سوریه گفت در صورتی که تهدیدی از جانب گروه کُردی «یگان‌های مدافع خلق» (YPG) وجود داشته باشد، آنکارا با همراهی «ارتش آزاد سوریه» در داخل سوریه عملیات انجام خواهد داد.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین تصریح کرد غیرممکن است بتوان باور کرد که آمریکا بعد از عملیات رقه، سلاح‌هایش را از یگان‌های مدافع خلق» پس می‌گیرد.

اردوغان تصمیم برای برگزاری همه‌پرسی کردستان عراق را نادرست خواند و گفت مقام‌های اقلیم کردستان در صورت انجام این اقدام، پشیمان خواهند شد.

رئیس‌جمهور ترکیه درباره بحران قطر بار دیگر حمایت خود را از این کشور اعلام کرد و مطالبات کشورهای عربی از دوحه را غیرقابل قبول خواند.

اردوغان علی‌رغم این گفت ترکیه در صورت درخواست قطر حاضر است پایگاه نظامی خود در قطر را تعطیل کند.

ارسال نظر: