ادلب در آستانه انفجار؟!

افزایش حملات تروریست‌ها به پایگاه‌های ارتش سوریه بدون پاسخ می‌ماند؟

کدخبر: 2323658

شواهد نشان می‌دهد احتمال عملیات ارتش سوریه و متحدین در قلمرو ادلب افزایش یافته است. به نظر می‌رسد در صورتی که ترکیه نتواند گروه‌های تروریستی را مهار و تنبیه کند، احتمال عملیات در این منطقه افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت.

نسیم آنلاین : شواهد نشان می‌دهد احتمال عملیات ارتش سوریه و متحدین در قلمرو ادلب افزایش یافته است. به نظر می‌رسد در صورتی که ترکیه نتواند گروه‌های تروریستی را مهار و تنبیه کند، احتمال عملیات در این منطقه افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت.

دور جدید مشکلات از اوائل هفته گذشته آغاز شد. ابتدا اتاق عملیات «غرفة عملیات وحرض المؤمنین» فعالیت‌های خود را از سر گرفت و در مرزهای مختلف قلمرو ادلب به پایگاه‌های ارتش سوریه حمله کرد. این اتاق عملیات متشکل از چهار گروه تروریستی «حراس الدین»، «انصار الدین»، «انصار التوحید» و «انصار الاسلام» می‌باشد. «انصار التوحید» نام سازمانی است که بر ویرانه‌های گروه تروریستی «جند الاقصی» نهاده شد؛ به عبارت دیگر بعد از مهاجرت جند الاقصی به قلمرو داعش و شکست‌های متوالی و متعدد داعش، بقایای جند الاقصی به ادلب بازگشته و خود را در قالب انصار التوحید تجدید سازمان کردند. جند الاقصی آخرین گروه تروریستی ادلب است که به صورت رسمی با داعش بیعت کرد! «حراس الدین» پرچم‌دار رسمی سازمان بین المللی تروریستی القاعده می‌باشد؛ سران این گروه تروریستی بعد از اعلان جدایی النصره از القاعده و تأسیس فتح الشام، مسیر خود را از الجولانی جدا کرده و با رهبر القاعده تجدید بیعت کردند. انصار الدین از فعال‌ترین گروه‌های تروریستی تکفیری سوریه می‌باشد که به قدری افراطی است که حتی تحریر الشام و جبهه النصره را نیز برنتابید؛اما انصار الاسلام نیز یکی از گروه‌های تروریستی کم‌تر شناخته شده می‌باشد.

تاکتیک اصلی اتاق عملیات «وحرض المؤمنین»، هجوم تعدادی نیروی خط‌شکن و کماندو به پایگاه‌های ارتش سوریه و استفاده از غافلگیری نیروهای دمشق است. آن‌ها هفته گذشته ابتدا در محور شمال شرق استان لاذقیه (جنوب غرب قلمرو ادلب) از این تاکتیک استفاده کرده و به ارتش سوریه تلفاتی وارد کردند.

یک روز بعد، گروه تروریستی تحریر الشام با استفاده از عوامل انتحاری در محور غرب حلب به پایگاه‌های ارتش سوریه حمله کرد. و حرض المؤمنین نیز این بار در محور شمال غرب استان حماه (جنوب شرق قلمرو ادلب) به پایگاه‌های ارتش سوریه حمله کرد. علاوه بر آن داعش بار دیگر در بادیه سوریه ظهور کرد و در حومه السخنه به پایگاه‌های ارتش سوریه هجوم آورد. در این روز، یکی از پایگاه‌های نزدیک به ارتش سوریه در خبر عجیبی ادعا کرد طی ۷۲ ساعت اخیر، بیش از ۶۰ نیروی ارتش در حملات گروه‌های تروریستی کشته شدند!

این فرآیند طی هفته اخیر تشدید شده است. گروه تروریستی احرار الشام نیز با موشک و توپخانه پایگاه‌های روسیه را هدف قرار داد! یک گروه تروریستی جدید به نام «کتائب الفتح» نیز اعلام موجودیت کرده و در منطقه سهل الغاب با حمله به کاروان تغییر شیفت‌های ارتش سوریه، ۱۳ سرباز را کشته و تعداد بیش‌تری را زخمی کرد.

در مقابل ارتش روسیه نیز به صورت گسترده ادلب را بمباران کرد تا هشدار تندی به گروه‌های تروریستی باشد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز در حاشیه نشست آستانه وضعیت ادلب را خطرناک خواند که نوعی پالس برای آغاز عملیات به حساب می‌آید.

باید منتظر ماند و دید آیا ترکیه می‌تواند گروه‌های تروریستی را مهار کرده یا ارتش سوریه و متحدین برای حفظ امنیت و ثبات وارد عملیات خواهند شد؟

ارسال نظر: