ترامپ در آستانه دستگیری یا اعلام نامزدی؟

کدخبر: 2375459

اف بی آی برای یافتن اسناد محرمانه ریاست جمهوری وارد خانه رییس‌جمهور سابق آمریکا شد

نسیم‌آنلاین: ساعتی قبل، عصر دوشنبه به وقت محلی در فلوریدا، اف‌بی‌آی برای تحقیقات پیرامون نگهداری اسناد محرمانه ریاست جمهوری وارد خانه ترامپ شد و خانه او را مورد تفتیش قرار داد.

ترامپ، رییس‌جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای که در پی این اتفاق منتشر کرده، این حمله به منزلش را اتفاقی نادر در تاریخ آمریکا عنوان کرده که فقط در کشورهای جهان سومی روی می‌دهد. او دولت بایدن را به سوء استفاده از قدرت برای اهداف سیاسی متهم کرده و گفته که استفاده از نیروهای امنیتی در چنین سطحی، مشابه اتفاق واترگیت است که رییس‌جمهور وقت از این نهادها برای جاسوسی کمیته ملی حزب دموکرات استفاده کرده بود. ترامپ در مهم‌ترین بخش این بیانیه عنوان کرده به مبارزه علیه بوروکراسی فاسد ادامه می‌دهد. او با اشاره به پیروزی نامزدهای انتخاباتی مورد پشتیبانی او، گفته که آنها می‌خواهند فعالیت سیاسی او را متوقف کنند اما لازم است که بی‌قانونی و آزار سیاسی افشا و متوقف شود. 

در صورت کشف اسناد، ترامپ علاوه بر حبس از حضور در صحنه سیاسی آمریکا و کسب کرسی ریاست‌جمهوری محروم خواهد شد. نکته جالب این است که رییس فعلی اف‌بی‌آی، منصوب ترامپ در سال ۲۰۱۷ بوده است و این در حالیست که بعضی اعضای حزب جمهوری‌خواه در حمایت از ترامپ، این سازمان را DBI به معنی «اداره تحقیقات دموکرات‌ها» نامیده‌اند یا مارجری تیلور گرین، از نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، این حرکت را آغاز جنگ داخلی عنوان کرده است.

ارسال نظر: